tisdag 16 september 2014

En mysig date och en ledsen son



Att få ett samtal till jobbet på morgonen av en son som gråter
och säger att han saknar mig är inte roligt.
Det ger en svidande känsla i magen som tyvärr håller i sig hela dagen
ända tills jag får krama om honom.
 
Kanske beror hans saknad på att jag var iväg igår kväll. Jag var på date med en fin vän. Vi var på bio och såg den svenska filmen Medicinen. Det var en riktigt feelgoodfilm. Man kände sig så glad och levande när man gick ut ifrån filmen som var fullspäckad med Sveriges kvinnliga filmelit.
Efter filmen gick vi och åt och därefter tog vi en fika, man får ju passa på när man är ute på stan en kväll. Tack finaste Malin för en supermysig kväll! Det får vi göra om snart igen!
 
Kanske var det egentligen inte saknad. Gråten kanske egentligen beror på att de idag har Skoljoggen i skolan. Elliot är en tävlingsmänniska och han hatar att förlora. Ända sen han fick veta om det här med skoljoggen så har han flera gånger frågat om det är en tävling och om det skulle delas ut priser. Han har sagt flera gånger att han inte vill vara med även fast jag har förklarat för honom att det inte handlar om att vinna eller tävla utan att det handlar om att vara med och ha roligt.
 
Eller så beror gråten på det faktum att det vi har kämpat med hela sommaren som vi trodde nu var ett minne blott har börjat hända igen. Jag vill inte skriva här vad det gäller men det är tufft för honom och det kanske är det som gör att han är ledsen. Vi har ju en kille som är väldigt känslig och som tänker väldigt mycket. Samtidigt vill han inte belasta oss och göra oss besvikna så han håller nog mycket inom sig.
 
I eftermiddag när jag har hämtat barnen ska vi åka hem till en fin vän som ska klippa mig och Tuva. Men efter det när vi har kommit hem ska jag sätta mig ner och krama min prins länge, länge och se om han vill prata med mig.
 
 

7 kommentarer:

Meekatt sa...

♡ Tack för igår hjärtat! Det går säkert jättebra idag för Elliot! Men jag vet känslan... ♡ Kram!

Maria sa...

Fina Elliot ❤️
Gör så ont i en när de är ledsna. Hoppas att allt löser sig vännen!!

S har skoljoggen på torsdag, något som är helt onödigt enligt henne ;)

Kram ❤️

Therese sa...

Men lilla hjärtat <3 Förstår att det känns.... Här är skoljoggen i morgon, och Luran är lite uppspelt över det, dock mest positivt än så länge... Lämnar varma kramar <3

Helen.HUSnrNIO sa...

Medicinen är verkligen en feel good film. Gillade den skarpt :)

Så jobbigt med din fina prins. Bränner så klart hål i hjärtat på mamman när inte allt känns bra.
Hoppas du kan klura ut vad det kanske var/är och få det till att kännas lite bättre för honom.

Stor kram

Johanna - Mamma till Leija sa...

Inte roligt när ens barn är ledsna :(
Den filmen vill jag också se!
Stor kram till dig & Elloit! <3

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar. sa...

Åh det är inte lätt att både vara liten men samtidigt på väg att bli stor, så mycket att gå igenom. Hoppas ni fick en mysig kväll och kunde prata. Kramar

Popprinsessan sa...

Hoppas att ni hade en mysig stund igår du och prinsen. Otroligt jobbigt när de små inte mår bra...
Kram till dig!