torsdag 18 september 2014

En liten till


Om barnen och jag lyckas övertala pappan i huset kommer Stella få 
en lillasyster om några månader

Stellas mamma fick nämligen en kull till för några dagar sen. När vi såg bilderna på dessa fina katter påbörjade jag och barnen genast operation övertalning av pappan. Vi har kommit så pass långt att han i alla fall har gått med på att åka och titta på katterna och sen tror jag att han är övertygad.

Elliot verkade pigg och feberfri hela dagen igår så vi räknade med att det skulle bli jobb och fritids för alla idag. Men igår eftermiddag när jag kom hem var han kokhet igen. Så idag är jag hemma. Det är studiedag i skolan idag så Tuva är också hemma hela dagen men hon sover fortfarande, klok flicka! Elliot vaknade redan tio över sex så det blev ju ingen sovmorgon för mig i alla fall. Idag verkar han återigen pigg och feberfri men vi får väl se hur det utvecklar sig under dagen. Helgen bjuder på två kalas så jag hoppas att han är frisk tills dess.


5 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Förstår att ni kan tänka er en liten sötis till! Här blir det nog ett besök i djuraffären i em om R är pigg. För jag är hemma med honom idag också. Fortf lite förhöjd temp och han låter inte helt pigg, men han är precis som vanligt i sitt sätt. Svårt det där.
Hoppas att ni får en mysig dag!
Kram

Therese sa...

Håller tummarna att han kryar på sig och slipper mer feber nu. OCh klart Stella ska få ett syskon att leka med :-) Han trillar nog dit då han träffar dem ;-) Här ska jag snart bege mig och hämta Luran för Cafébesök. Kul avslutning på dagen. Så här i slutet på veckan är vi lite slitna... så då behövs lite guldkant ;-D Och ja, Rustas ljus doftar enligt mig precis lagom mycket, inte sött å sliskigt så man får ont i huvudet! KRAMIS

Maria sa...

Hon är ju så fin lilla Stella! Och det är klart att ni ska ha en till :)
Hoppas att Elliot har fått vara fri från feber & huvudvärk idag.

kram kram

Johanna - Mamma till Leija sa...

Hihi, klart att Stella ska ha ett syskon/lekkamrat! :)
Hoppas E mår bättre så ni kan fara på kalas. Trevlig helg! Kram

Helen.HUSnrNIO sa...

Så himla söt ju!
vad använder ni för övertalning?
Här är det stopp från mannen både vad gäller en sibirisk dvärghamster till W och hund till mig typ.
Själv hade jag hamstrar i omgångar som barn och älskade det så mig hade W runt lillfingret efter att ha nämnt ordet hamster...

Jag hade så många djur som barn och tycker att det känns riktigt konstigt nu när vi inte har något alls här hemma.
Barn och djur är bra det.

Kram & lycka till med det sista på övertalningen fast det låter ju som det redan är klart ;)