onsdag 13 augusti 2014

Tillbaka i rutiner igen

 
Hur mycket jag än älskar sommaren ska jag inte sticka under stol med att jag tycker det är så mysigt att tända en massa ljus och krypa upp i soffan och mysa med min familj när mörkret faller på
 
Den första vardagen efter semester är avklarad och det utan missöden. Det gick bra att få upp barnen igår och de hade haft en bra dag på fritids. Vi hade en mäklare hemma igår eftermiddag för att värdera om huset. Det har ju hänt en del nu både efter dränering och soldäck men även efter att vi bytte taket förra året.
 
Nu får vi se vad hösten har att erbjuda oss. Barnen vill inte gå på några aktiviteter den här terminen. Dock har vi bestämt att de ska gå en termin till på simskolan. De simmar väldigt bra nu och vi är helt lugna med att släppa dem själva i poolen men lite finslipning är aldrig fel. Vi får väl se här framöver om de kommer på att de vill börja på någon annan aktivitet eller om de helt enkelt tycker att det räcker.
 


3 kommentarer:

Helen.HUSnrNIO sa...

För mig får hösten gärna vänta lite till. Fast egentligen är det mest vintern jag bävar inför för hösten är mysig på många sätt men svårt att vara i nuet som jag har så påminner hösten om vintern... Suck.

Ni måste ju fått en bra uppvärdering på huset efter vad ni gjort. Bra och stora saker ju!
Skulle själv vilja göra en omvärdering men vi har inte gjort så mycket så i dagsläget vore det meningslöst tyvärr.
Nya fönster och byte av panel på gavlarna borde tas itu med men det är för kostsamt i dagsläget tyvärr.

Svar: Äsch då! Så behöver du inte tänka ju. Man lsäer ju när man har tid och lust och hinner med :-)
Universeum var kanon. Passade både liten och stor!
Kram & ha en fin onsdag!

emelie sa...

Härligt med rutiner. Längtar tillbaks till mina <3 hoppas mäklarn har bra siffror att komma med nu då : kram

Therese sa...

Hej rara du! Japp här konstaterade barnen då vi gick i dimman att det nog inte blir något mer bad i år... Dynorna har jag tagit in sedan någon vecka, och jag är så sugen att börja göra lite mer "höst". Men får väta lite till... Ang aktiviteter så vete katten vad vi ska satsa på, borde köra på med simningen men barnen är inte så jätte pigga på det, så kanske blir det skidor istället... eller inget. Får fundera. Ha nu en fin dag vännen! KRAM