onsdag 20 augusti 2014

GRATTIS


 
Min älskade vackra man fyller 38 år idag
 
Idag säger vi GRATTIS till världens bästa och vackraste pappa, vän och man!
 
Vardagen har dragit igång igen på allvar och våra stora fina barn är numera ettagluttare! Det är verkligen helt galet vad tiden går fort!
När blev mina barn så stora? Tycker verkligen inte det är längesen jag hade dem i magen. De är uppdelade i två grupper i sin klass och vi har valt att dela på dem. Jag tror att det är nyttigt för dem. Även om de har olika kompisar så behöver de lite tid ifrån varandra också.
 
Igår när Glenn kom hem åkte jag hem till fina Meekatt och blev bjuden på världens godaste fisksoppa. Det blev massor av skratt och prat innan jag drog mig hemåt igen. Tack fina Du för en härlig kväll! Nästa gång gör vi om det i strandhuset med övernattning och utan barn!
 
Som alla säkert har sett på nyheterna så är det utlyst katastrof i vissa delar av Halland på grund av översvämningar. Vi har tack och lov klarat oss men jag lider verkligen med dem som är drabbade och som har fått fly ifrån sina vattenfyllda hem. Finns det något vi kan göra så säg bara till!
 


9 kommentarer:

Therese sa...

Tänkte på er då jag följt vattenkatastrofen på TV... Skönt att veta att ni klarat er iaf <3 Och grattis till din G idag! Här har vi en grå, kall och regnign dag, å så har jag en klump i magen å hjärtat då jag lämnade en rätt nervös, blyg och ledsen tjej på fritids i morse, måtte det gå bra för henne!!! KRAMIS <3

Carolina sa...

Skönt att ni klarat er, helt galet vad som händer i lilla Sverige, skogsbranden och nu översvämningar - man blir ju något mörkrädd. :-(

Stora barn har vi verkligen, låter klokt att barnen får vara i varsin grupp - är de också många 07:or?

Grattis till G!
KRAM

Maria sa...

Ja fy vilka översvämningar det är, riktigt otäckt! Skönt att ni har klarat er.
Hälsa & Gratta Glenn från oss!

Kram kram

Johanna - Mamma till Leija sa...

Grattis till Glenn! :)
Barnen blir stora fort!
Mums med fisksoppa! Perfekt nu när det är ruggigt väder ute!
Skönt att ni slipper översvämning! Min fotovän Peter jobbar som hyresvärd uppe hos er. Han skickade in en bild till tidningen här om dagen. Ingen trevlig syn :(
Nu är jag hemkommen från dejten. Såg en film som var skitdålig & jag längtade mest hem. Han vill ses igen, men han är inte vad jag är ute efter. Aja, man ska pussa många grodor innan man hittar sin prins! ;)

Therese sa...

Ha ha så ni ser också The Killing?! Vi kom in på säsong två i går, och jag är fortfarande fascinerad hur många stickade tröjor huvudpersonen verkar ha... garv! Ha en fin dag rara du <3 KRAM

Tommy sa...

Sv: Åh ja .. Va fan hände med sommaren?! Vi skulle ju ses. Men vi ses snart hoppas jag. Just nu går livet ännu en gång i 190 och jag hinner inte riktigt med.

Och så denna jävla värk. Väntar på tid till smärtrehab/kliniken. men det verkar ta tid.

Therese sa...

JA tänk om vi fått bo närmre varandra, så skoj det hade varit <3 Här har jag nyttjat friskvård i dag, blev en tur i skogen, kropp och huvud behövde det, så nu får jag lägga på ett kol å jobba undan lite måsten innan barnen ska hämtas å mat fixas. Luran är på fritids på em i dag, så det blir skoj att höra om det gått lika bra i dag. Hoppas! KRAM fina du <3

Helen.HUSnrNIO sa...

Grattis till mannen och jag instämmer så klart om att tiden går tokfort...

Hörde om översvämningarna först igår jag. Har verkligen noll koll på nyheter och liknande nu förtiden.
Måste kanske ta och ringa till min bror och kolla läget hos dem... Usch alltså för allt detta regnande!

Kram

Therese sa...

Kikar bara in för att önska dig en toppen dag och att ni får en mysig helg. Vi har inga större planer utan ska bara vara hemma, skönt då det varit något vareviga helg den sista tiden... KRAMIS!