söndag 17 augusti 2014

Ett tufft rum till en tuff tjej


Så här såg Tuvas rum ut när det var nytapetserat för ca två år sen. Massor av rosa och jag bara älskar tapeten med ränderna på tvären. Men nu har vår lilla tjej blivit stor och då kan man ju inte ha rosa.


Numera är det svart och vitt som gäller tillsammans med döskallar och zebramönster. Tapeten kommer ifrån Rusta och är faktiskt riktigt snygg tycker även jag.

Idag har regnet öst ner hela dagen. På eftermiddagen efter att huset hade blivit städat och  bilen hade blivit tvättad åkte vi till badhuset. Efter några timmar med vattenrutschkanor, bubbelbad och bastu var det sen skönt att komma hem och sjunka ner i soffan framför en brasa. Ja vi har faktiskt tänt en brasa eftersom det känns som höst ute idag.






10 kommentarer:

Therese sa...

Supersnyggt!!! Har också kikat på den tapeten ;-) Och en brasa lät verkligen mysigt, här börjar det kännas som riktig höst... Vi har haft en toppen helg, men nu ska jag packa och fixa inför morgondagen då jag ska köra dryga 20 mil för jobb i staden. Önskar er en mysig kväll <3 KRAM

Johanna - Mamma till Leija sa...

Blev jättebra! :) Härlig söndag ni haft! Kram

Jenny sa...

Min stora dotter har varit inne på svart vitt över ett år nu, men ännu har v inte ändrt hennes rum ;) Roligt med förändring., Kram

Fröken M sa...

GUUUD va fint ! Så vill jag ha det i mitt sovrum - eller kanske i allrummet. Jäklar va coolt ;)
Ha en skön dag vännen !! KRAM

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar. sa...

Vad snyggt det blev till stora tjejen!!

Hoppas ni har en bra start på veckan! Kramar

Popprinsessan sa...

Superfint rum! Skulle själv kunna tänka mig ett sådant rum :-)
Spännande det här med att rosa plötsligt blir big no no! Här funkar det absolut inte med något rosa!
Kram till dig vännen!

Sojka & Walles Event sa...

Men åh det randiga var ju supersnyggt! Men ja jag förstår. Minns att man absolut inte kunde gilla rosa vid en viss ålder. :)

Helen.HUSnrNIO sa...

Men vad fint hon fått det!!

Tapeten ser fin ut också. Jag gillar ju dödskallar :)

Hennes säng funderade på länge innan det blev de som de blev till båda barnen.
Var ett svårt val och nu tänker jag en gång till nrä jag ser dina bilder även om jag är nöjd med den blev också...

Ha en fin tisdag!
KRAM

Nina - Glamourmamman sa...

Riktigt coolt!! :-)

KRAM

Maria sa...

Verkligen jättefint!!
Här skulle jag få skäll av S om jag tog bort det rosa ;)

SAKNAR ER ❤

Kram kram