lördag 30 augusti 2014

Det blir inte alltid som man har tänkt sig




Eftersom sommaren försvann så hastigt fick olivträden flytta in i vardagsrummet

Igår eftermiddag när vi kom fram till badhuset i Laholm möttes vi av familjen Birgersson som talade om att badhuset var stängt! Snacka om antiklimax! Barnen blev så klart väldigt besvikna men vi fick ändå en mysig kväll. Vi åkte först till en lekplats så att barnen fick springa av sig lite, sen åt vi thaimat innan vi åkte hem till Birgersson och myste framför tvn med godis och chips. 
Nu har vi lovat barnen att det blir badhuset på söndag istället och då tar vi det i Halmstad och kombinerar det med ett besök på barnloppisen som ska vara i Halmstad Arena.

Igår var jag ju så trött och sliten efter en natt med alldeles för lite sömn. Trots det så vaknade jag redan halvsju i morse. Jag hörde att barnen var vakna på övervåningen och jag hade inte ro att ligga kvar i sängen. Så nu sitter vi i gillestugan med tända ljus, filtar te och tv. Idag ska vi försöka städa av huset lite snabbt innan vi åker in till stan för lite ärenden. 

Jag hoppas du får en fin lördag!


8 kommentarer:

Fröken M sa...

Gud va ni har det fint hemma vännen !!
Det är ingen tvekan om vart jag ska leta inspiration sen när vårt hus står klart och är redo att inredas...
Just nu ser vårt hem här ut som en "flyktingförläggning" - jag har börjat sälja av våra möbler och det står kartonger ÖVERALLT !
Men tanken är ju att vi ska köpa det mesta nytt sen när vi flyttar
så vi får väl ha det såhär några månader och leva med att det ser minst sagt "torftigt" ut !
KRAM och trevlig helg finaste !

Johanna - Mamma till Leija sa...

Trist att badhuset var stängt, men ni får bada imorgon istället! Här vaknade vi tidigt, redan kl:8. Frukosten är nere & vi bara slappar. I em blir det loppis. Ha en fin lördag! Kram

Popprinsessan sa...

Låter som en riktigt mysig em/kväll trots stängt badhus. Hoppas att ni får en skön lördag också. Här står det kusinbus på agendan så jag gissar att vi (läs jag!) kommer att vara trötta familjen ikväll.
Kram!

Jenny sa...

Mysigt med tända ljus och filtar. Vi väntar några dagar då de är supervarmt här på Rhodos ;) kram

Therese sa...

Förstår att det blev lite av ett antiklimax, men ni verkar ju haft toppen trevligt ändå, å så bad på söndag istället, kul! Här har vi varit i stugan och myst, firat en bekant som fyllt 40 samt plockat lingon. Nu är vi hemma och röjer lite medan gubben är iväg på jaktmöte. Ha en fin eftermiddag goa du! KRAM

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar. sa...

Jag har inte plockat in mitt träd än, men det kanske börjar bli hög tid nu. Usch - vill inte att det ska vara över med sommaren än. Låter som ni fick en mysig helg och hoppas ni har en härlig dag på badhuset.

Kramar

Helen.HUSnrNIO sa...

Sicket antiklimax!
Vi badade i Laholms badhus i somras. Minsta kusinen hade simskoleavslutning och bjöd med oss på den och sen blev det bad i några timmar.

Låter som ni hade en trevlig kväll i alla fall även om det badet uteblev.

Kram & ha en mysig söndagskväll!

Maria sa...

Ni har det så fint hemma vännen! Olivträden gör sig jättefint där.
Våra står ute fortfarande...
Hoppas att ni har haft en bra söndag!

kram kram