tisdag 26 augusti 2014

Att vara pedagogisk och ha tålamod


Igår kom barnen hem med sin första riktiga läxa.
Nu gäller det för Glenn och mig att försöka vara pedagogiska och ha tålamod.
 
 
Med Elliot kommer det nog gå bra om vi bara lyckas hålla hans intresse för att lära uppe.
Han tar det lugnt och lyssnar på oss när vi förklarar.


Den här donnan däremot, hon har inget tålamod och om hon inte direkt förstår eller kan det hon ska göra så bryter hon ihop.
I dessa fall så kommer det bli bäst om pappan i huset hjälper till för mamman har lika dåligt tålamod och ungefär samma temperament som Tuva så det kommer inte bli bra.
 
Återbesöket på öron igår gick superbra! Elliot hörsel är numera normal igen och rören satt som de ska och trumhinnorna var jättefina på prinsen. Nu håller vi som sagt tummarna för att detta håller i sig ett tag så att vi slipper fler läkarbesök.
 





5 kommentarer:

Therese sa...

Så skönt att det var bra med rören! Å ja, Lurans första dag hade gått superbra, dock var hon lite besviken över att hon inte fått lära sig läsa och inga läxor fick ;-P Men tids nog.... Jag skulle dessutom tro att hon kommer att vara som T, ser stora likheter där ;-) Ha nu en fin dag goa du! KRAM

Maria sa...

Haha.....känner igen det där. Kan det vara mor-dotter syndrom? Kram!

Jenny sa...

Jag har inte heller mycket tålamod hahahaha. Pappan får göra den biten när jag tappar "lusten". Kram

Popprinsessan sa...

Vad skönt med öronen!
Känner igen mig själv i det där med läxan.. när jag var liten... Nu har inte L speciellt mycket läxor ännu, bara läsläxa och det brukar vi fixa utan några större bekymmer. Annars finns det inte så mycket tålamod hos den här mamman heller..
Kram till dig min vän!

Johanna - Mamma till Leija sa...

Hoppas läxläsningen går bra framöver & bra att E's öron är bra! :) Kram