fredag 4 juli 2014

Inte enligt planerna


Jag älskar liljor, tyvärr är Glenn allergisk emot dem så nu har de åkt ut!

Natten till igår fick Elliot krupp igen och igår morse vaknade Tuva med feber. Detta var ju liksom inte alls med i vår planering. Glenn stannade hemma igår medan jag jobbade. Jag stressade som en tok hela dagen för att hinna med allt jag även skulle göra idag på jobbet. Idag är Glenn och jobbar och jag och barnen är hemma. Tuva har vaknat feberfri och jag hoppas att det håller i sig, igår var hon inte alls på topp. När hon sover mitt på dagen som hon gjorde igår så är hon dålig. Elliot är lite hostig, snorig och rosslig. Idag får det bli en lugn dag så att vi kan börja semestern i morgon med att vara friska, pigga och harmoniska.

I morgon är ju även dagen när vi ska hämta hem vår nya familjemedlem! Gissa om vi längtar!

Ja så nu är det alltså dags för oss att gå på semester. Vi har inga direkta planer. Barnen är anmälda till sommarsimskolan under tre veckor. Det är mest för att de ska finslipa på tekniken så vi får se om vi går varje dag eller om vi kanske skolkar någon dag. Självklart hoppas vi på fint väder så att vi kan sola och bada. Vi har även en hel del kvar att göra i trädgården innan vi är helt färdiga. Jag lovar att Ni ska få se allt sen när det är klart.

 

5 kommentarer:

Jannie sa...

Stackars skatterna! <3 Hoppas de kryar på sig i rasande fart!
Så roligt med nya familjemedlemmen.Vilket kärleksfullt hem hon kommer till.
stor kram o hoppas ni får en mysig dag trots allt

Maria sa...

Hoppas att barnen kryar på sig snabbt nu.
Liljorna luktar väldigt skarpt, tyvärr. Så fort blomman öppnar sig klipper jag bort de där fröpinnarna eller vad de nu heter som är inne i blomman, blir lite bättre då.
Åh så mysigt att få hem lilla kissen ❤️

Kram kram

Helen.HUSnrNIO sa...

Tråkigt att de blivit sjuka! M vaknade tät imorse och när han hostade till så var hostan något för torr/hård för att vara normal så att säga så här skulle det nog också kunna tänkas bli falsk krupp inom kort. Han kan verkligen inte bli förkyld utan att den där kruppen kommer. Tycker att de där luftrören borde ha utvecklats och blivit tillräckligt breda vid det här laget eller vad man säger.
Skönt att Tuva är feberfri idag iaf. Hoppas det håller i sig!

Svar: Tack du :-) Samma här. Orkar inte men håller ju på att bli galen varenda gång jag vill ta ett kort med mobilen så de måste jag lägga över. Med kameran så blir det nog enklast möjligast ändå dvs ett nytt minneskort... ;-)
KRAM och ta hand om dig

Johanna - Mamma till Leija sa...

Så roligt att ni ska hämta hem katten! Njut nu av semestern & krya på barnen! Kram

Fröken M sa...

Nä va tråkigt - och TYPISKT att ni ska lyckas dra in sjukdom i huset lagom till semestern !
Håller tummarna för att ni snart är krya allihop och kan njuta ordentligt av ledigheten tillsammans med den lilla hårbollen :)
KRAM