torsdag 13 februari 2014

Stormsteg mot helgen

 
 
Igår kom det snö och för att förtränga att våren är långt borta
gick jag och köpte krokusar till min låda
 
Tack mina underbara, fina vänner för Era fina kommentarer. Innerst inne så vet jag ju att jag inte är världens sämsta mamma.
Jag vet att mina barn älskar mig villkorslöst och jag skulle kunna göra vad som helst för dem.
 
Idag har jag dock dåligt samvete över Elliot och hans förkylning. Han har varit hostig länge nu och den här veckan har han även blivit förkyld. Man hör att han är riktigt täppt och att han är irriterad i bröstet. Dock har han ingen feber och han säger att han mår okej.
Men jag tycker det är så svårt att sätta gränsen för när man ska stanna hemma. Men jag får väl lita på att han själv säger ifrån eller att personalen på skola/fritids säger ifrån om de märker att han inte orkar.
 
Nu närmar vi oss helgen med stormsteg. En helg som innehåller barnkalas, firande av Glenns farmor, middag med fina vänner och simskola.
 
Men först kör vi torsdag och jag tycker att vi bestämmer att det blir en bra sån!
 




10 kommentarer:

Jonnie sa...

ja nu får de liksom räcka med detta vädret, jag vill ha sommar nu, e trött på detta kalla helvetet

Tommy sa...

Sv: Eller hur.. Nej inget ont i gumpalallan här inte. Jag klarade mig.

Ha en fin dag goding!

Helen.HUSnrNIO sa...

Hit med våren och ljuset nu!
Så fint vårigt i din låda i fönstret :)

Det är svårt det där med statusen. Iallafall så länge det inte är magsjuka tycker jag för då är det enkelt däremot...
Imorse var det krupphosta hos M.
Pigg för ävrigt, ingen feber så klart, bara att när någon hostattack kom så lät det riktigt vidrigt.

Han har ju varit ifrån dagis tre veckor och gick för första gången igår.
På dagis går det förkylning och hosta så det var ju liksom väntat.
När jag lämnade honom så berättade jag läget. Får till svar att alla mer eller mindre hostar men de är där så varför skulle jag då hålla M hemma så länge han mår gott i övrigt och orkar med, har kul och trivs liksom.
Egentligen skulle jag ju vilja bädda ner mig med honom i soffan och ta det lugnt men det går ju inte alltid och som sagt mår de bra övrigt så kan man inte hålla dem hemma just för hosta som kan sitta i i så många veckor.
Men jag förstår hur du tänker. Det gnager liksom...

Hoppas Elliot slipper hostan och ni får en skön helg nu och stor kram på dig efter att ha läst inlägget under.
Du är ju den bästa mamma dina barn kan ha.
Kram

Popprinsessan sa...

Hoppas att hostan inte blir värre och att du har en bra torsdag.
Kram vännen!

Johanna - Mamma till Leija sa...

Så fint det blev! Ja, den gränsen är verkligen svår ibland... Låter som ni har en jättemysig helg som väntar! Kram

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Ja, det är verkligen svårt det där med vart man drar gränsen. Saga är ju sån att hon skulle kunna gå oavsett om hon har superhög feber eller inte, om hon själv fick bestämma.. Men man får nog lita på sin instinkt :)

Kramar

Fröken M sa...

Nej !! Ha inte dåligt samvete vännen !! Skulle han verkligen må dåligt så skulle han säkerligen klaga !
Hosta och snor verkar tyvärr vara något som hänger med lite till mans den här årstiden ( inte för att det är roligare för det förståss ! )

Visst är det härligt med helg snart ! En arbetsdag kvar sen blir det "familjeutflykt" och mys i helgen :)

KRAM

Maria sa...

Så fint med krokusar! Kanske jag skulle ta och köpa hem i morgon :)
Låter som om ni har en riktigt rolig helg framför Er.
Hoppas nu att alla baciller försvinner och håller sig långt borta!

KRAM FINA TINA ❤❤

sannas rum sa...

Vad fint det blev :)
Jag längtar sååå mkt till våren nu!

baraetthem sa...

Åh! Du är bästa mamman till dina barn, glöm inte det! Men vi alla är mänskliga och det är så lätt att tappa tålamodet. Dina barn har den bästa mamman det skulle kunna ha!

kramar fina du!