tisdag 11 februari 2014

Sämsta mamman


 Å ena sidan en trött liten tös som har världens sämsta tålamod. Som försöker göra armband men bara misslyckas och flera gånger får bryt och slänger sig på golvet och skriker och gråter.

Å andra sidan en trött och stressad mamma som har huvudet fullt med jobbiga tankar. När den älskade lilla tösen kommer för fjärde gången och skriker och gråter får mamman ett bryt och går ner i källaren och skriker så att väggarna skakar. 

När mamman har lugnat sig går hon upp igen och kramar om båda sina barn och ber gråtande om ursäkt. Nu flera timmar senare när lugnet har lagt sig över huset och barnen sover sitter mamman i soffan med en stor klump i bröstet och känner sig som världens sämsta mamma. Hon har precis stått och tittat på sina sovande barn och kärleken till dem har inga gränser.


14 kommentarer:

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Du är verkligen ingen dålig mamma vännen! Jag tror vi är många som känner igen oss <3

Kramar!

Maria sa...

Vi alla får våra bryt. Du är absolut ingen dålig mamma bara för det!! Tvärtom vännen så är du en underbar mamma ❤❤❤
Så släpp den där klumpen nu!!

KRAM KRAM

Mette sa...

❤️❤️❤️

Maria sa...

Man FÅR bli arg på sina barn och tappa tålamodet och man är inte en dålig förälder för det. Alla har vi en gräns och det är viktigt för barn att se att även vi vuxna kan tappa tålamodet, bli arga, bli ledsna osv. Kram!

Veronica sa...

Du är verkligen ingen dålig mamma hjärtat!! Ibland blir gränsen nådd och det bubblar över, det r helt normalt. Dessutom tror jag det är bra för barnen att se att mammor och pappor också har känslor.

Puss & KRAM vännen!!

Therese sa...

Du är inte ensam, vi får alla våra bryt! Jag var nog ingen go och snäll mamma i natt heller när barnen trängdes och kivades i min säng och jag själv varit vaken med hems hosta å feber i flera timmar... Det är mänskligt att inte orka, och du hanterade ju "brytet" och tog inte ut det på dina barn <3 SÅ stora varma kramar till dig, underbara kvinna, mamma, vän <3

Fröken L sa...

Fina Tina <3

Du är en BRA mamma gumman, tro inget annat.. Du visar känslor och det är bra..

Stor kram till dig <3

cecce sa...

Du är den bästa mamman för dina barn. Tro inget annat!!
Förstår precis den där känslan du bär på. Ibland orkar man bara inte:-) Det är ganska mänskligt skulle jag tro men jobbigt för det när man väl bryter igenom.
Vi gör så gott vi kan och mer därtill.

Kram Cecce

Tommy sa...

Sv: Ja verkligen! Jag njuter verkligen av att ha han hemma och det är inga problem, men bara ovant då vi under 9 år varit i från varandra 14 dagar varje månad!

KRAM

Therese sa...

Liggandes får det nog bli, men jag gruvar, förvisso bara 3 våder, men de blir 3,5 m långa...
Får nog be granen om hantlagning i morgon om jag ska fixa det. Har iaf slipat och spacklat nu. KRAM!

Popprinsessan sa...

Du är en underbar mamma till dina barn! Herregud, sådana där psykbryt får jag titt som tätt och jag vet precis hur det känns.. Inte kul, men å andra sidan tror jag att det är nyttigt för barnen att man visar känslor också. Skulle vilja bli bättre på att hantera mitt bristande tålamod och min stress. Säg till om du kommer på något bra sätt :-)

Kram vännen!

Maria sa...

Hoppas att allt känns bättre i dag vännen.

KRAM ❤❤❤

Emelie sa...

Men finaste!
Du är en supermamma <3

Johanna - Mamma till Leija sa...

Beskrivningen på Tuva passar perfekt in på Leija. Hon ger också upp direkt om det inte går på första försöket ^^ Det är okej att få ett bryt då & då. Det får jag på L när hon vägrar sova. Efteråt undrar man varför man höjde rösten & känner sig dum... Stor kram! <3