torsdag 20 februari 2014

Lite fredagsfeeling

 
En slängkyss ifrån vår charmör
 
Torsdag idag men eftersom jag är ledig imorgon är det nästan lite fredagsfeeling idag. I ett svagt ögonblick har jag lovat barnen att vi ska åka och bada imorgon när vi är lediga. Jag har försökt ändra detta till att vi ska gå på bio istället men Tuva går inte med på det, hon vill så gärna till badhuset. Och har man lovat så har man. Dock får vi se statusen på dem båda imorgon. Elliot fortsätter att snora och Tuva hade det riktigt tufft igår med astman. Hon var så trött igår att hon till och med bad om att få gå och lägga sig. Jag hoppas att en god natts sömn har gjort henne lite piggare. Idag ska nämligen farmor och farfar hämta dem på fritids efter lunch. De skulle åka till affären och köpa fika och åka hem till oss och fika och busa.
 
Själv ska jag jobba och smita iväg till blodcentralen för att lämna lite blod innan jag ansluter till dem där hemma.



4 kommentarer:

Helen.HUSnrNIO sa...

Så hon dissar legofilmen ;-)
Hoppas statusen bättrar på sig så att det blir bad hus då :-)
Mysigt att bli hämtade av farmor och farfar!

Svar:
Exakt detsamma händer mig. Det behövs inte lång vistelse hos oss innan de faller ner döda. Nu har jag inte köpt någon basilika ännu eftersom den var slut när jag handlade men både persiljan och citronmelissen ser lika fina ut idag som när jag köpte dem i tisdags :-)

Ha en fin onsdag!
Kram

Therese sa...

Underbar bild, verkligen en charmör <3 Å mysig för dem med egentid med farmor och farfar så där. Bio lät som klokare val om de är förkylda, men barn är inte logiska å har man sagt något så brukar de se till så att man håller sitt ord ;-D Skönt att du är ledig i morgon, själv är jag inställd att försöka jobba ikapp så mycket det nu går av den tid jag förlorat i veckan... KRAM!

Helen.HUSnrNIO sa...

Svar: Det låter som det blir badhuset imorgon ändå ;-)
Suits är lite ytlig, lättsmält, rapp och snygg typ. Kan vara gött med något inte så nagelbitande ibland typ :-)
Kram

Johanna - Mamma till Leija sa...

Hoppas de inte blir mer sjuka efter att ni varit på badhuset & att ni får en mysig helg! Nu ska jag snart hämta hem Leija & sen blir det fredagsmys med popcorn! Kram