måndag 3 februari 2014

Helgen som försvann




 
Trots en väldigt lugn och skön helg känner jag mig så trött och sliten. Tror att jag har en ny förkylning på gång och det är nog det som gör att jag känner mig så trött.
 
I lördags efter att barnen hade varit på kalas åkte vi hem och satte oss och tittade på en film tillsammans. Till och med jag satt still i soffan hela filmen vilket inte händer ofta. Jag brukar alltid springa runt och plocka med det ena eller det andra. Efter en god middag fick barnen sitta uppe och titta på melodifestivalen för första gången. Tuva tyckte nog att det var lite roligt men Elliot var inte så intresserad för han satt med en padda istället.
 
Igår var jag och fixade mina naglar, äntligen! Så skönt att ha fina naglar igen. Eftermiddagen tillbringades med att göra lite matlådor för den kommande veckan och sen avslutade vi dagen med simskola.
 
Nästa helg kommer mamma och pappa ner och till barnens stora glädje har de med sig kusinerna Elis och Johannes ner. Framförallt Elliot längtar jättemycket efter Johannes som är några år äldre än honom. Mormor har lovat att ta med alla de stora barnen på bio på lördag och det ser de så klart fram emot.




10 kommentarer:

Fröken M sa...

haha... här har du en till som har svårt att sitta still när det ska kollas på film !
Igår missade jag väl hela mitten partiet av en film när jag plötsligt fick för mig att jag var "tvungen" att plocka ur diskmaskinen och röja lite i köket... ;)
Ha en bra start på veckan fining !!KRAM

Johanna - Mamma till Leija sa...

Mysig helg ni haft! Hoppas inte du blir förkyld! Kramar

Tommy sa...

Sv: Tack det hoppas jag med vännen!
Pratade med ssk och läkaren ska ringa mig under dagen, just nu på förmiddagen hade han undervisningar för blivande reumatologer!

Ha en fin dag goding!
Kram

Jonnie sa...

jo de blir ganska snyggt de här :)

Popprinsessan sa...

Önskar att jag var lite som du, som orkade gå och plocka lite hela tiden. Istället blir det überplock en gång i veckan vilket är urtrist.

Låter som om ni har en jättemysig helg att se fram emot! Hoppas att du får känna dig frisk då!
Kram

Evelina sa...

Hoppas du får hålla dig frisk! men låter som en härlig helg!
kram

Therese sa...

Så trist att du inte känner dig utvilad, här har jag laddat med solsken och lite motion, men jo, jag är nog ändå lite trött jag med. Bogge har nattskräck så sömnen har det varit si och så med på sistone... Håller tummarna hårt att du slipper en till förkylning <3 Och att det blir en toppen helg till helgen då dina föräldrar kommer <3 KRAM fina du!

Perlan ❥ sa...

Hua, hoppas du inte har någon förkylning i kroppen :( Känner med av en trötthet utan dess like.. Men för min del handlar det bara om det här grå och trista vädret.. att aldrig se skymten av solen.. Man vill ju bara gå i ide och komma fram till våren igen :-)
kram!!

Maria sa...

Härlig helg vännen!
Men vad är det med alla dessa förkylningar egentligen??
Nu får det vara bra utav den varan, ni har haft tillräckligt!
Jag hoppas att vi ses i morgon.

kram kram

cecce sa...

Det där med att sitta still framför tvn kan inte jag heller:-))
Hoppas du blir piggare snart och att ingen förkylning spökar….

Kram Cecce