onsdag 19 februari 2014

Det kan bara bli bättre

 
En fin bild som Glenn tog i skogen häromdagen
 
Igår hade jag en riktig kass dag. Ångest som hamrade i bröstet mest hela tiden och tårar som brände bakom ögonlocken.
Men idag är det en ny dag och det kan ju bara bli bättre.
 
Glenn har börjat riva vår altan. Nästa vecka kommer företaget som ska gräva runt huset och jag börjar undra vad vi har gett oss in på. Trädgården kommer bli en enda röra men jag hoppas det blir värt det i slutändan när vi står där med vårt stora fina soldäck.
 
Idag ska barnen gå till isbanan och åka skridskor med fritids, något de var jätteglada över. Det gjorde så ont i mammahjärtat igår när jag hämtade och de var de enda som satt där på fritids medan personalen gick och ställde upp stolar på borden.
 
Jag önskar dig en fin onsdag!



6 kommentarer:

Therese sa...

Åhhh älskade vän <3 Önskar så jag kunde göra nått för dig, men du har rätt inställning, det kan bara bli bättre... Här är bogge feberfri efter en febrig natt då han legat oroligt, Luran hostat och hunden kräkts, jag är pigg som en prinsessa i dag ;-D Not! Men nu vänder det, det har jag på känn, å anammar din inställning! KRAM <3

Tommy sa...

Grymt fint foto.

Är det efterredigerat eller är det en inställning i kameran som gör att du kan fotografera med en enskildfärg och resten svartvitt?

Sv: Tack vännen. I natt har jag sovit sådär, vaknat några gånger.

KRAM

Johanna - Mamma till Leija sa...

Blir säkert jättebra med soldäcket till slut! Hoppas barnen får roligt på isbanan! Kram

Therese sa...

Kikar in bara för att lämna en till kram. Här får barnen vara på förskolan hela sportlovet, har inte möjlighet att vara ledig, absolut inte nu med allt vab... men har ansökt föräldraledigt till påsk, så då har vi nått att se fram emot innan sommarens semester. Vi behöver alla lite ledighet att se fram emot. Men att vara ledig i samband med alla lov osv gå ju inte, då får man ingen sommarsemester, så ha inte dåligt samvete över det! Snarare brukar barnen få göra roligare saker då efter som de blir lite färre i gruppen :-D KRAM

Martina sa...

Jag har lärt mig att inte ha så dåligt samvete över att barnen ofta blir hämtade sist. Det är vad vi måste göra och vi lyckas ordna det bra för barnen på andra sätt. De gillar ju att gå på dagis också :-)

Det är ju ändå inte hela veckan era barn ska gå eller hur? :-)

Fröken M sa...

Kramar !!! Jag önskar att jag kunde göra något för dig !! Ibland behöver barnen vara kvar på dagis/fritids lite längre, men du är ingen dålig mamma för det ! Tvärt om, du är den BÄSTA !!

3 månader med PT kostar lite drygt 3000:-. Långt ifrån billigt med andra ord, men jag ser det som en utmaing och en investering i mig själv.
Lite tid för att få vara M, och tid för att få göra något som JAG mår bra av :)

Dessutom har ju C sin golf, och det säger väl allt om "rättvisan" i det här... ;)

Kram