tisdag 14 januari 2014

Vardagen är igång igen

 
Ja inte var det något svårt att komma in i vardagen igen inte. Nu är det jobb, stress med att hämta, handla, plocka, fixa kvällsmat och sen köra iväg på träningar som gäller. Men sånt är ju livet och jag älskar livet med min lilla familj.
 
Dock får gärna min hemska förkylning gärna ge sig nu. Hostar så att jag har alldeles ont i hela överkroppen och allt snor gör att jag känner mig helt igentäppt i hela huvudet. Nej bort med förkylningen så att jag känner att jag får lite ny energi tack!
 
I går morse ringde min lilla tös till mig på jobbet och grät hysteriskt. Hon var så ledsen men hon visste inte varför. Jag tror att hon bara var trött. Efter lite prat med mamma lugnade hon ner sig och när pappa lämnade henne på fritids var allt lugnt.
I går kväll efter alla måsten tände vi en brasa, skar upp en massa frukt och sen satte vi oss alla fyra i soffan och bara mös tillsammans.
Det är nog viktigt att ta sig tid till dessa stunder när man känner att vardagen blir för tung.
 
 

10 kommentarer:

mamma till william o wilma sa...

Ja man kommer in i vardagen lätt..Ha en fin tisdag..fin bild..kram

mamma till william o wilma sa...

Ja det var ett tag seda nu...Jobbit med det samtalet från din dotter på jobbet..skönt att det löste sig...som mamma när man hör det i en lur känner man sig så hjälp lös..det är hemsk känsla...ja att mysa med barnne är så mysigt..gäller att passa på för tiden går så snabbt..kram kram

Jenny sa...

Ja det mysigaste som finns är att vara tillsammans med familjen i soffan. Hoppas vardagen lunkar på i det tempo som funkar för er. Kram fina Tina

Therese sa...

Så fint med turkost, får mig att vilja ta in lite mer färg här hemma... Eldar i kaminen, bränner ljus å tredje koppen te, men ändå ingen värme i kroppen. Och du är så klok, att sitta ner med familjen och bara vara så där, mysa i sin enkelhet är guld värt <3 KRAM

Popprinsessan sa...

Skönt att ni fick ett mysigt avslut på dagen hela familjen när T nu varit så ledsen under dagen.

Ja, nu är det vardag igen. L har än så länge bara en aktivitet och jag drar mig lite för att ta tag i fler även om vi pratat om det..

Tycker att du ska gå till läkaren för lite ordentlig hostmedicin om du inte redan har det. Att få sova är viktigt för att kunna bli av med förkylningen! En stor krya på dig-kram!

Theodora sa...

Hoppas du blir frisk snart!

Stackars lilltjejen :( Men visst kan även vi vuxna också känna att vi ibland bara vill ringa hem och bara gråta..? :)


KRAM

Maria sa...

Älskar dina turkosa detaljer, så fint!!
Du borde gå till doktorn och få lite hostmedicin så du kan sova ordentligt.
Ses ikväll :)

kram kram

Johanna - Mamma till Leija sa...

Stress efter jobbet med allt som ska fixas är mindre kul. Men man har ju inget val... Ja, nu får du minsann bli frisk! Naw, lilla Tuva då! <3 Kram

baraetthem sa...

Visst var man inne i vardagen snabbt ja! Men lilla tjejen då, tror också det är jätteviktigt att ha familjetid och prata och umgås. Du verkar vara så fin och närvarande mamma du<3

Kram fredrika!
Och tack fina du för allt beröm om mitt hem, blir sååå glad!!

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Ja, på nåt konstigt sätt kommer man in i det igen, fast det kändes omöjligt ;)
Krya på dej nu!

Kramar