söndag 26 januari 2014

Supermysig liten butik


Genom Instagram har jag hittat till en liten butik som heter Ateljé 18 här i Halmstad. Igår var jag där för första gången och det var bara så mysigt. I ett litet uthus har den mycket trevliga ägaren inrett en liten frisörsalong/inredningsbutik. Eftersom jag hade barnen med mig blev det inget långt besök men jag fick med mig några saker därifrån i alla fall. Kryssljusstaken här ovanför fick följa med hem.


Både ljusstaken och gallret här ovanför kommer ifrån Grafitgrå som har så mycket fint. De två små korten köpte jag också på Ateljé 18.


Nätet hamnade på skänken i vardagsrummet. Bilden blev konstig men det hänger en gravidbild där på och efter att jag tog kortet har jag även satt dit en svartvit bröllopsbild. Det kommer helt klart bli fler besök i denna mysiga butik. Om två veckor kommer mamma och pappa ner och då ska jag definitivt ta med mig mamma dit.



8 kommentarer:

cecce sa...

Men vilka fina saker!! Blev sugen på nätet och funderar på att beställa hem ett. Tack för inspiration och tips!!

Önskar dig en fin söndag!

Kram Cecce

Jessica sa...

Älskar att hitta små pärlor i sin egen stad :)

Skönt att man iaf hittar motivationen när man ser allt damm som du säger ;)

Stor kram och skön söndag på dig med! ❤️

Johanna - Mamma till Leija sa...

Perfekta saker för ert hem, jättesnyggt!!! Kram

Therese sa...

Verkar vara hur mysig butik som hellst! Så kommer jag någon gång ner till dina trakter då får du lova att ta med mig dit ;-) Här åker pappan och jobbar, lite trist, så jag och barnen funderar på att åka hem till byn för att fördriva lite tid hos min mamma och pappa.... KRAM!

Tommy sa...

Sv: Eller hur!

Haha! Åh så fina saker!

Perlan ❥ sa...

Men så roligt att hitta en ny butik man gillar där man bor :-) superfina saker du köpt :-) kram kram

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar. sa...

Vad roligt det är när man hittar de där små mysiga butikerna. Nätet var ju jätte läckert! Hoppas ni har haft en härlig helg. Kramar

Helen.HUSnrNIO sa...

Fint! och vilken härlig butik det verkar vara. Helt i min smak:)