söndag 19 januari 2014

Roligt men kallt


Idag har barnen åkt både pulka och skridskor. Väldigt roligt men kallt! Hade det inte varit för den eviga blåsten som alltid ska vina här så hade det nog varit ganska skönt. Idag har Tuva även varit och gjort av med pengar, hon har nämligen köpt inlines som hon har tjatat väldigt länge om att hon vill ha. Så nu åker hon runt med inlines i gillestugan.


Övriga familjen sitter med varsin dator, Ipad eller telefon samtidigt som vi slänger ett litet öga på teven som står på. En brasa är tänd och vi är alla nyduschade och har precis druckit varm choklad så nu börjar vi äntligen bli lite varma igen efter timmarna utomhus.

I morgon drar en ny vecka igång igen. Helgen har varit lugn och skön så jag hoppas vi kan starta veckan med massor av energi.


11 kommentarer:

Tess sa...

Hejsan! Kika gärna in på min blogg och jag bjuder på lite vardags-humor :) kram

baraetthem sa...

Vilka härliga bilder! Och så mysigt det låter:) Kul att du bakat den vit kladdkaka, den är ju bara så smarrig och enkel:))

kram och ha en fin start på veckan!
Fredrika

Jonnie sa...

ja de e inget kul att ha såhär ont, men man får ju hoppas att de går över snart

Jenny sa...

Det bästa med utevistelsen i snön är brasan och varm choklad ;)
Fina bilder på dina barn. Kram

Tommy sa...

SV: Ja den där jävla städerskan har fått sparken, jag fick ta reda på skiten själv nu på morgonen!

Ha en fin vecka goding!
Puss

Evelina sa...

Härligt med en ute dag. Men håller med om att det iskalla blåsten gärna får avta. Kram

Popprinsessan sa...

Vilka härliga bilder!
Mysigt avslut vid brasan, önskar att vi hade möjlighet att sätta in en men det passar inte i vårt hus tyvärr...
Hoppas förresten att du motade bort demonerna och vilade när du kunde! Hoppas också att förkylningen är bättre :-)
Kram vännen

Tommy sa...

SV: Haha, ja jag har en känsla av att du blir mer mätt av din lunch än att sagla ner tangentbordet efter min bulle ;)

Puss

Therese sa...

Tittar in och lämnar en kram, här har dagen varit galen, gått i ett, men å andra sidan har den gått så fort att jag inte hunnit längta tills den ska ta slut ;-) Men nu ska jag strax hämta hem barnen och börja förbereda middag. Vips var man inne i vardagslunket. Här såg vi förresten klart orange is the new black i helgen å längtar nu som bara den till säsong 2 kommer. I går började vi se Homeland istället, så det lär väl bli nått avsnitt till ikväll ;-D KRAM goa du <3

Maria sa...

Härlig helg & underbara bilder på de finaste ❤
Ångrar så att vi inte satte in braskamin när vi byggde huset....och tyvärr är det mitt fel att vi inte gjorde det. Jag avstyrde det hela...väldigt bra gjort utav mig, Haha!!

KRAM ❤

Johanna - Mamma till Leija sa...

Kul att köpa inlines & vilken mysig kväll efter en kall dag utomhus! Kram