onsdag 8 januari 2014

Ny klädkammare


Vi bor i ett hus byggt -74 och vissa rum kan fortfarande vittna om husets ursprungsår. 
Som tur är så är det inte så många av dessa rum kvar. Så här såg vår klädkammare ut för några dagar sen





Det var inget roligt att kliva in där men nu efter tre vändor med vit färg och med hjälp av en fin vän som hjälpte oss att lägga in en mörkgrå heltäckningsmatta så är det mycket trevligare att gå in där.
 


 Satte in ett överblivet ljushus som lite piff, lär ju aldrig tända det där inne men jag tyckte det blev fint.



Och som en extra detalj hänge jag upp en av barnens dopklänningar på väggen.
 Min fina mamma och min underbara moster har tillsammans gjort denna klänning och det ligger mycket hårt slit bakom den så jag vill gärna se den när jag kliver in i klädkammaren.



7 kommentarer:

Carolina sa...

Åh så fint det blev, bra jobbat! KRAM

Therese sa...

Åhhh så snyggt!!!! Ordning å reda är lättare att hålla då man har det fint dessutom tycker jag. Ang teet tvivlar jag att du tycker det är bättre än munkteet, men kan vara gott att variera med någon gång i bland iaf ;-D Kram fina du <3

Popprinsessan sa...

Jättefint!
Du är välkommen hem till oss för att fixa fint när du vill!
Tråkigt med er fyrbenta vän.. Det blir så tomt.. Varm kram till dig! <3

Johanna - Mamma till Leija sa...

Snygg ljusstake & så bra det blev i klädkammaren! Hoppas det går bra med karaten för T & roligt att E äntligen fått sin borg! Så himla skönt med rutiner igen. Nu ska jag bara få Leija att somna innan 22 om kvällarna också. Blir galen på henne alltså! Kram

Helen.HUSnrNIO sa...

Wao, wao, wao!
Bra jobbat och vad gött det är att det ibland krävs ändå ganska små medel för en enorm förändring!

Jenny sa...

Åh så kul att ganska små ingrepp kan göra sådan skillnad. Det blev jäytebra. Nu vill jag också fixa ;)
Kram

Perlan ❥ sa...

Wow, vilken härlig förändring! Super snyggt! :)
kram