onsdag 29 januari 2014

Min kloka kille

 

 
Idag ville barnen ha med sig sina pulkor till dagis. Glenn skickade även med dem deras hjälmar.
Jag tycker det borde vara hjälmtvång när de åker pulka i skolan och på fritids men det är det inte. Förra gången de hade pulkorna med sig hade de också hjälmar med sig men när jag hämtade sa de att de inte hade använt dem för att ingen annan hade hjälm med sig. Vi har låtit dem åka pulka när vi har varit med utan hjälm men egentligen tycker jag att de ska ha hjälm och detta har vi pratat om hemma. Åker man i full fart och flyger ur pulkan kan man slå sig rejält och man vet inte vad som kan hända. Hur som helst så hade Elliot sagt till Glenn i morse när de plockade med sig hjälmarna:
 
"Pappa! Om någon retar mig och säger att jag är töntig för att jag har hjälm så säger jag bara att man inte är så tuff när man har brutit nacken!"
 
Min fina kloka kille!
 
 

14 kommentarer:

Johanna - Mamma till Leija sa...

Så himla bra sagt! Tummen upp för det! :)

Maria sa...

Fina fina Elliot och klok som bara den ❤
På S skola har de ingen hjälmtvång, ren idioti enligt mig!
Klart de ska ha hjälm på sig!

Hoppas att ni har haft en bra dag vännen!

Kram kram

Jonnie sa...

klok lite kille du har :) ja vem vill inte ha vår, jag hade gärna haft sommar o sol året om

Tommy sa...

Sv: Super glad , dock är kortkomandona helt fucked up vad jag är van vid och knapparna är ju inte de samma haha!

I dag har jag jagat reumatologen. Självklart är han inte i tjänst först på måndag, så måndag ska han ringa igen!


Hoppas din dag blir bra , trots ledsen dotter!
Puss

Popprinsessan sa...

Såå bra han är din stora lille kille!
Kram

Tommy sa...

Sv: Åh jag vill med tillbaka till jobbet, men just nu känns det inte aktuellt.

Puss

Therese sa...

Va?!?! Inte hjälmtvång? Konstigt. Här har förskolorna köpt in egna hjälmar som barnen måste ha då de åker... Har just ringt och beställt ett akvarium till Svea, svägerskan tar hem det så vi kan starta upp det i helgen, så köper jag fiskarna till veckan :-D En glad tjej lär det bli då hon kommer hem och får veta att ett akvarium är på G :-D KRAMAR <3

Tommy sa...

Sv: Ja man kan ju ha olika tolkningar på att mysa verkar det som ! Haha!

Puss

Therese sa...

Kikar in och önskar dig en fin kväll, här har barnen just lagt sig. De fick vara uppe lite längre då jag sagt till på förskolan att de kommer en timme senare, kände att vi alla skulle behöva lite sovmorgon ;-D KRAM

Fröken M sa...

Underbara E !
Klokare kille får man leta efter !! <3
Kram

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Fina, kloka E!!
Här är det hjälmtvång på dagis, men inte på skolan. Om dom inte åker på såna hårda snöbrädor.
Det känns inte helt okej, dom kan ju slå sej halvt fördärvade!

Kramar

baraetthem sa...

Men fina kloka Elliot! Han har ju så rätt! Och visst ska det ha hjälp, ryser bara jag tänker på vad som kan hända vid en pulkaolycka i full fart..

kram fredrika

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar. sa...

Verkligen en klok kille!! På vår förskola är det hjälmtvång och det känns väldigt skönt.

Hoppas du får en härlig helg! Kramar

Jenny sa...

Så klok han är. Han har så rätt. Kram