tisdag 28 januari 2014

Jag ser det snöar

 
Det blev en tur till pulkabacken efter att jag hade hämtat barnen på fritids igår. De tyckte det var roligt att åka pulka men efter en stund ville de gå över till skridskobanan men den stängde precis då.

 
Det har snöat ännu mer nu och jag antar att barnen är jätteglada över detta. Själv är jag inte så förtjust i vintern. Eller jo om jag får hålla mig inne och slipper ge mig ut och köra på igensnöade/hala vägar så hade det väl inte gjort mig så mycket.
 
Tisdag och i kväll är det dags för karate igen. Tycker Elliot att det är lika roligt idag får vi beställa en dräkt till honom också.



14 kommentarer:

Therese sa...

Så bra att båda gillar karaten! Och jag förstår de gillar snön, här har vi kyla igen så barnen var så besvikna och suckade och sa att då blir det nog en dag inne i dag... de vill gärna vara ute och leka! Och så härligt att ni klickar så bra, både barn och vuxna, att träff härliga människor berikar verkligen! Och att ni glömde av badet var väl ett bra betyg :-D Här har jag massa att göra, så bara att sätta fart... KRAMIS <3

Helen.HUSnrNIO sa...

Samma här gällande vintern! Längtar så enormt efter våren nu men snön och vinden viner utanför än värre idag än igår så det är långt kvar...

Svar: Kan hålla med om att säsong ett Breaking Bad är något ojämn i kvalitén. Avsnitten varierar väldigt och sen finns det något enstaka i några av de andra säsongerna som är lite segt men annars är det spänning på hög nivå enligt mig. Gillar den lite svarta humorn och efter fem säsonger är jag ett med karaktärerna så nu återstår en viss tomhet och abstinens efter att ha sett det allra sista avsnittet. Får liksom jobba på att tända av och leva som förr dvs utan att sitta framför tvn varenda kväll till sent in på nätterna :-D
Kram & Ha en fin tisdag.

Helen.HUSnrNIO sa...

Tack för din omtanke och dina ord vill jag också säga...
Kram

Jonnie sa...

tackar :) nje de e lika illa idag. idag blir det sängläge

Tommy sa...

Sv: Tack vännen! Jag är så trött på denna värken nu .. Önskar jag kunde ge bort den till någon ond jävel!

Kram

Popprinsessan sa...

Visst är det kul att barnen har roligt i snön och visst är det fint när det är vitt... meen.. Nej, jag gillar det inte heller speciellt mycket. Det får gärna bli lite mildare väder nu, jag är nöjd med den här snön.
Kram vännen

Tommy sa...

Sv: Håller med dig! För barnens skulle är det självklart skönt att det kom snö, men om jag fått bestämma så hade det fått blivit vår och sommar.

Perlan ❥ sa...

Åka pulka är kul!! :D Men jag håller med dig... gillar inte alls vintern heller.. så för min del får den gärna försvinna nu.. Men inser när man sett på vädret att jag ska ut och halka på vägarna igen på torsdag kväll :/
Kram fina du

Jenny sa...

Det hade täckt med vinter två veckor över jul och på sportlovsveckan ;) vår 4 månader, sommar 7 månader och lite höst ;)
Kram

Tommy sa...

Sv: Det var riktigt gott:)

Det försöker jag vara vännen, du med!
Puss

Maria sa...

Finaste Tuva & Elliot ❤ De är ju bara så goa!!
Tack för idag vännen, längtar redan till torsdag :)

Kram kram

baraetthem sa...

Å va skoj! Så fort Wilma blir friskt ska vi också ut med pulkan. Det är ju så skoj:)

kram och ha en fin kväll! Kram fredrika

cecce sa...

Barnen älskar snö:-) Ganska härligt faktiskt för det främjar ju utevistelse och lek! Själv håller jag mig dock helst inne:-) Inget bra föredöme där alltså.


Kram Cecce

Johanna - Mamma till Leija sa...

Roligt att åka pulka! Nej, det är inget roligt väder alls att va ute & köra i, så håll dig hemma!
Kram