torsdag 2 januari 2014

Håller mig vaken


Den enda julen som finns kvar hemma hos oss är några hyacinter, 
resten åkte ut redan innan nyårsafton

Ja här sitter jag mitt i natten. Är egentligen trött men jag har en envis hosta och en del tankar som håller mig vaken. Gjorde mig en kopp med varm mjölk med honung i för det fick jag alltid höra av mina föräldrar när jag var yngre att det var bra både mot hosta och sömnlöshet. Vi får väl se!

Idag jobbade Glenn igen efter julledigheten. Jag märkte direkt på barnen i morse att de var rastlösa och trötta så vi bestämde oss för att åka och bada. Den här gången blev det en tur till Falkenberg. I lördags var hela familjen iväg till badhuset i Laholm och det stället fick högsta betyg av barnen så dit blir det nog fler turer.

Nyårsafton firade vi här hemma hos oss tillsammans med fina, goda vänner. Vi åt god mat, drack gott, skrattade och pratade om livets allvar. Precis så som en nyårsafton ska vara om du frågar mig.

Annars tar vi det som sagt mest lugnt. Några turer till skridskobanan har det blivit och barnen tycker det är superkul, speciellt nu när Glenn också har köpt skridskor.

Barnen fick pengar i julklapp och Tuva köpte redan på juldagen ett stort paket med Lego Friends. Elliot ville ha en Playmobilborg som vi hittade till ett bra pris på nätet. Vi beställde den, betalade och fick redan första helgfria vardagen ett meddelande om att den hade skickats. Tyvärr har den fortfarande inte kommit och jag har en liten kille som frågar minst hundra gånger om dagen om jag tror att hans borg kommer snart. Det har gått tre helgfria vardagar sen vi beställde (men en hel vecka om man räknar alla dagar) så jag hoppas verkligen att den kommer snart.

Nej nu ska jag göra ett nytt försök att sova.


6 kommentarer:

Tommy sa...

Sv: Gott nytt år till dig med vännen!

Förstår det. Här är det sådär med att läsa bloggar med, jag hinner inte riktigt med. Livet rullar på i en jävla fart och bloggen är lite åsidosatt nu när jag äntligen får ha mannen hemma så länge, så varje liten ledig dag försöker jag spendera så mycket med honom!

Fint foto :)

Puss

Therese sa...

Hoppas att du fick sova och hostan gav med sig, hoppas även att borgen kommer, förstår han längtar... Jag jobbar i ett par timmar i dag, men sedan ledighet igen, känns skönt! Va rädd om dig fina du <3 KRAM

Jenny sa...

Precis så är min önskan om att umgås som er nyårsafton. För oss var den lika trevlig, god och mysig.
Kram

Popprinsessan sa...

Hoppas du fick sova och att hostan avtagit. Håller också tummarna för att borgen kommit.

Vad skönt det låter med skridskoåkning om dagarna. Här är dagarna fyllda av skidåkning men jag saknar faktiskt lite sovmorgon nu :-)
Kram vännen

Viktkamp sa...

badhus var längesen man besökte =) Minns hur kul man tyckte det var =) Kramar

Johanna - Mamma till Leija sa...

Hoppas du kunde sova sen! Laholms badhus har jag hört ska va riktigt bra, så dit får man väl ta sig någon dag! Mysig nyår ni hade & hoppas borgen kommer snart! Det är segt att vänta nu i juletid med många röda dagar... Kram