torsdag 16 januari 2014

Det rullar på

 
 
Min låda som jag är galet nöjd med pryds just nu av pärlhyacinter
 
Livet rullar på. Tuva valde att inte gå på Musiklekis igår och hon ska fundera på om det kanske är så att hon till och med vill sluta helt.
Nu när hon har karaten två gånger i veckan så tror jag att det kan vara skönt för henne med lite andrum emellan dessa träningar.
Får se hur hon väljer att göra med fotbollen sen när den kör igång igen. Nästa vecka kommer hon även ha simskola på söndagar.
 
Elliot valde att inte gå på brottningen i måndags. Han ska ju eventuellt börja med thaiboxning med träning två gånger i veckan och då har vi sagt att han får lägga ner brottningen men att han kan gå på brottningen så länge. Men vi får se hur han väljer att göra. Jag förstår dem att det kan bli mycket för dem, även om de tycker om att ha aktiviteter så är det ju också skönt att bara få vara hemma efter en dag på skola/fritids och varva ner. Dessutom har de fritidsgymnastik på måndagar och skolgymnastik på tisdagar.
 
Snart helg igen vilket ska bli skönt. Min förkylning håller i sig och jag känner mig allmänt seg och trött. Nu när Skrållan inte längre finns hos oss får jag sova i stort sett hela nätterna (om jag inte blir väckt av någon liten som kommer tassande eller en hund som vill komma upp i sängen) men jag känner mig ändå trött.
På fredag ska vi äta middag ihop med fina vänner men annars har vi inga planer än så länge.
 
Jag önskar dig en fin torsdag!
 
 





7 kommentarer:

Evelina sa...

svar: det är ett jobb som elevassistent/pedagog på Pusselbiten, en skola för autistiska barn. kram

Jonnie sa...

okej, japp jag bor i Halmstad :) bodde i Oskarström när ja va liten :)
trevlig håla de där :)

Therese sa...

Ja nog rullar det på, skönt att veckan snart är över... Här blir det ingen aktivitet alls denna termin, luran får börja sjunga först nästa termin, och simma vill hon inte. Men då bogge ofta somnar tidigt så är det rätt skönt, svårt att åka på aktiviteter och ta med honom vilket jag ofta måste göra eftersom Magnus jobbar. Så jag har lovat att vi ska ha aktiviteter hemma istället, luran ville sy till att börja med... Hoppas nu du får åka hem och slipper köra i morgon, och att förkylningen ger sig <3 KRAM

Popprinsessan sa...

Ja, det får inte bli för mycket aktiviteter när de är så små, de måste få bara leka ibland också. L blir så besviken när hon vill leka med någon kompis efter skolan och jag säger nej pga aktivitet. Just därför har jag dragit mig lite för att dra igång något nytt för L, men ikväll ska hon ev testa en ny grej :-)

Hoppas att förkylningen försvinner nu när du får sova lite bättre. Kram min vän!

Jonnie sa...

ja men visst e de fint i oskarström, ja även sennan e fint, jag bor i stadens slumkvarter, Anderberg

Maria sa...

Det får inte bli för mycket aktiviteter heller.
Tycker det är fullt tillräckligt med träning två vardagar & en helgdag.....nästan en dag för mycket ;)
Ska bli gott med helg igen!

Kram finaste ❤

En plats i solen sa...

Hoppas du blir va med din förkylning snart :)

låter bra att ni låter barnen välja vad de vill göra och att de inte får för många aktiviteter .