måndag 20 januari 2014

Då var ännu en vecka igång

Praktiskt att ha pannkaksreceptet på väggen! 

Sitter i soffan och har Guldbaggegalan på på teven. Inser att det inte är många av de nominerade filmerna vi har sett men de flesta har man ju i alla fall hört talas om. 

Då var veckans första dag avklarad. Elliots träning med thaiboxning verkar dröja lite innan den kommer igång på grund av lite olika orsaker så idag har han bestämt sig för att han i morgon ska följa med och testa på karate tillsammans med Tuva. Tycker han det är roligt får thaiboxningen vänta lite och brottningen lägger han i såna fall ner. Jag personligen hade tyckt att det var väldigt skönt om de båda väljer karaten för då får de satsa på den och på simningen. Det skulle betyda att de båda har träningar tisdagar, torsdagar och söndagar och resten av dagarna är vi "lediga". 

Elliot var överlycklig i dag för i dag var äntligen hans bästis tillbaka ifrån sin semester. Han har varit borta sen nyårsafton och Elliot har saknat honom något enormt. Han har räknat ner dagarna tills han skulle komma hem igen och han har berättat hur mycket han ska krama och pussa på sin vän när han väl kommer hem. Han fick följa med kompisen hem efter skolan idag och behövde alltså därför inte vara på fritids idag. När jag kom dit för att hämta hem honom vid fyra ville han inte gå hem. Som tur är bor vi grannar så han kunde stanna nästan i två timmar till. 






8 kommentarer:

Maria sa...

Åh så härligt att bästisen är hemma igen!! S räknar också ner dagarna nu...
Pannkaksreceptet på väggen skulle jag behöva :) Fint var det också!!
Ses i morgon, längtar ♥

kram kram

Perlan ❥ sa...

Ja, det där med aktiviteter när man har flera barn måste vara ett pyssel. Måste ju vara skönt och ha några lediga dagar utan att flänga omkring.
Tur jag bara har en... Å andra sidan när man bor nästan ute på landet så blir det mycket körande ändå :-)
Kram fina du <3

Maria sa...

På lördag kommer bästisen hem igen. Ska bli roligt och se hur de reagerar när de träffar varandra på måndag :)
Ja tänk vilken tur vi har att barnen hamnar på samma aktiviteter, ingen är lyckligare än jag ♥

kram kram

Jonnie sa...

ja de e riktigt kallt ute nu, jag vill ju att de ska bli sommar nu :)

ja nacken den har strulat i många år och verkar inte bli bättre

Therese sa...

Håller tummarna att han gillar karaten, vore ju toppen om de körde samma aktiviteter, lättsamt och praktiskt" Lämnar krya på kramar, själv har jag en galen vecka med massa förberedelser inför en workshop som jag är medarrangör i på torsdag, så ekar det tyst från mig vet du varför... KRAM!

Fröken L sa...

god morogn vännen..

så fint att ha recept på väggen så, skulle med vilja ha det men har ingen bra vägg tycker jag.. :(

Så roligt att Es kompis är hemma igen, att ha bästa kompisen vid sin sida är tryggt :)

kram kram

Tommy sa...

Sv: Ja det är galet gott!
Jag ska inte alls äta röttkött, helst av allt ska jag avstå kött över huvudtaget p.g.a min ledvärk.

Ni har så fint hemma!
Ha en fin dag finaste!
Puss

Johanna - Mamma till Leija sa...

Mycket praktiskt & snygg med dessutom! Hoppas de väljer samma aktiviteter! Skönt att bästisen kommit hem igen <3