tisdag 10 december 2013

Tårta i granen

 
Så här snygg blir granen när barnen får fria händer att klä den
 
Jo visst kom granen fram i söndags och som du ser fick barnen fria händer att klä den. Fast jag tycker det är ganska snyggt att ha en teckning med en tårta på i granen!
 
Dock blev det ingen skridskoåkning i söndags. Det snöade så fint hela förmiddagen men när eftermiddagen kom och vi skulle ge oss iväg på julskyltning och åka skridskor så öste regnet ner. Vi var genomblöta på mindre än fem minuter så efter en väldigt snabb runda på julskyltningen åkte vi hem och tände en brasa och drack varm choklad istället.
 
Därför har jag i ett svagt ögonblick lovat Tuva att vi ska åka skridskor i eftermiddag när jag har hämtat dem på fritids istället. Just nu känner jag inte alls för det eftersom jag är supertrött efter en strulig natt. Men lovat är lovat! Skridskobanan har bara öppet en timme till efter att jag har hämtat så det blir inte så lång stund.
 
Hoppas du får en fin tisdag!



10 kommentarer:

Therese sa...

Så charmigt! Har aldrig sett en tårta i granen förr, men nu då jag har det så känns det ju helt givet :-D Varmaste kramarna till dig, själv ska jag dricka lite te efter att ha skottat snö! KRAM <3

Johanna - Mamma till Leija sa...

Söt granen blev! En timme på skridskobanan går fort. Allt för barnen ;)
Kram

Carolina - Tävla om Den perfekta julklappen 2013 sa...

Jättefin gran, charmigt och personligt! <3 Ha en fin dag! kram

Jannie sa...

Finaste granen ever!
Glöm inte att äta upp tårtan,innan grädden blir gammal bara... KRAM

Maria sa...

Fin gran & tårtan gör sig väldigt bra i granen, hihi ;)
Vi kanske kan få ihop en dejt på skridskobanan nästa år!

Kram kram

Jenny sa...

Brasa ich choklad är supermysigt. Allra helst när man varit ute i rusket. Synd att snön försvann. Kram!

Therese sa...

Morron rara du! Hoppas ni har fått en fi nstart p ådagen, här är de + grader och glashalt ute, men onsdag och snart vänder veckan åt "rätt" håll så jag ska inte klaga! KRAMIS

jenny sa...

hahahaa underbart!
jag väntar med spänning på att mannen ska få spel sen när vi ska klä vår gran.
kan vara därför han har köpt en egen liten till astrid.. hahaa
kraaaam

cecce sa...

Vilken fin gran:-)!! Tårtan gillas:-)
Själv kommer jag att plocka in granen till helgen. Den är inhandlad och står på balkongen!

Hoppas ni fick en fin stund på skridskorna trots allt!

Kram Cecce

Popprinsessan sa...

Charmig gran och det är klart att det ska vara en tårta i granen!
Kram vännen!