söndag 15 december 2013

Sune på bilsemester


För några veckor sen damp det ner ett brev i brevlådan ifrån Stena Line. Brevet innehöll två stycken biljetter till förhandsvisningen av Sune på Bilsemester. Jag fick genast lite ångest och tänkte hur jag nu skulle lösa detta. Jag satte mig ner med barnen och berättade som det var och vi kom fram till att Tuva och jag skulle gå och se filmen så skulle Elliot få gå och se filmen med pappa sen när den har haft premiär. Men sen har det velats fram och tillbaka. Elliot tyckte att han och Tuva kunde gå själva om jag körde dem dit och väntade utanför men det vågade inte Tuva. Hur som helst så åkte vi till bion igår morse och väl där kollar de inte ens om vi har biljetter utan vi får bara gå in. Så vi går in alla fyra och sätter oss. Glenn och jag bestämmer att om det blir fullt i salongen så går vi ut men om det inte blir fullt så stannar vi. Och det blev inte fullt så hela familjen såg filmen igår. Den bjöd på väldigt många skratt i början men i slutet tyckte vi alla att den blev lite seg och framförallt Tuva hade svårt att sitta still i slutet. 
Men vi TACKAR Stena Line för biljetterna!

Just nu vet jag inte riktigt vad det är med min tjej. Hon som alltid brukar vara så tuff och trots att hon tycker det är jobbigt med mycket folk som hon inte känner så brukar hon vara med på saker men just nu vill hon inte. Idag skulle hon egentligen ha gått luciatåg i kyrkan men hon säger blankt nej. Självklart tvingar vi inte henne så det blir inget luciatåg i år. Lite tråkigt men vi tvingar henne som sagt inte. Hon är nog inne i en känslig period just nu lilla loppan. Det ska bli skönt för oss alla med lite lugn och ro och julledigt snart. 




6 kommentarer:

Fina Frun.se sa...

Ja men vad trevligt att det blev bio för er alla fyra!

Therese sa...

Sötisen, ja allt går i vågor, blygsel, frammåtanda, grubbel, tros osv. Här har de ocks åsett kalendern och ligger nu nerbäddade å ska får se lite mer barnTV. Sov så länge i morse så de torde nog inte somna förrän om 20-30 minuter skulle jag tro. Har god lusta att ta en tidig kväll jag med, har bakat å stökat så jag käner mig lite mör, men borde ta tag i matkällaren... får se om jag orkar. Ha en mysig kväll fina du <3
Ps hade vi bott grannar hade jag bjudit över dig på en mugg lucia te i kväll å pratat strunt... såååå synd att vi inte kan träffas irl bar så där. Ds
KRAM!

Therese sa...

Tittar in och önskar er en fin start på veckan, hoppas astman är bättre i dag <3 KRAM

Maria sa...

Så mysigt få träffa er!! Jag hoppas att vi alla kan ses snart igen.
Det där går nog lite i faser hur barnen "är". Det har ju varit ett år med en hel del förändringar då hon har börjat skolan osv.
Hennes lilla "tuffa" kommer nog snart igen ❤❤

KRAM KRAM

Jenny sa...

Mysigt att hela familjen kunde gå :) Jag gick med min äldsta dotter och Ingela ochchennes dotter. Kram

Johanna - Mamma till Leija sa...

Haha, gratis bio gillas! Tur att ni slapp gå ut igen!
Kram