fredag 6 december 2013

Storm igen och skönt med helg


 
Vi har ju vårt sovrum i källaren och det blir inte snyggt att ha något i de små fönstren där så jag valde att sätta en adventsstjärna med ljus i uppe på ena byrån istället.

Ja då har vi varit med om ännu en storm (eller den håller fortfarande på men den har lugnat sig något). Det har kommit lite, lite snö och vägarna är glashala på sina ställen. Strömmen försvann en kort stund igår kväll och jösses så svart det blev. Vi hade gått och lagt oss och hade inga ljus tända som lös upp. Glenn fick famla fram en ficklampa så att han kunde gå upp och tända lite batteridrivna ljus som han ställde utanför barnens sovrum tillsammans med en ficklampa. Elliot är ju så mörkrädd stackaren så om han hade vaknat i detta svarta så tror jag han hade fått panik.
 
Ska bli skönt med helg igen. I morgon har vi ganska fullspäckat i kalendern med fotboll, nagelfix, kalas för barnens kusin och Glenn som ska på julbord. Söndag däremot är helt tom i kalendern och det känns väldigt skönt.
 
Igår var Glenn och jag på banken för att prata lite om våra lån. Vi ska eventuellt dränera om runt huset och bygga ett soldäck till våren så vi ville höra om våra möjligheter att låna upp lite. Det skulle inte vara något problem så nu ska vi bara bestämma vilket företag vi ska välja för dräneringen. Har fått in två offerter men det skiljer så mycket som 50 tusen på dem. Jättesvårt att veta om man jämför äpplen med äpplen. När det gäller så mycket pengar måste det ju skilja något tycker man. För att få lite bättre koll har vi valt att ta in en offert ifrån ett tredje företag för att se vart de hamna i pris. Så nu väntar vi på den innan vi bestämmer oss.
 
Önskar dig en fin fredag!
 



6 kommentarer:

Therese sa...

Supersnyggt med stjärnan så där, stod och höll i en svartvit stjärna i går, ångrade att jg itne köpte den å härmade dig!!! Så snyggt. Har tänkt på er när stormen drog in, mycket oväder på sistone tycker jag, här ligger träd som plockepinn sedan förra stormen... Å rara Tuva <3 Här hände ungefär samma sak, men då var det Luran som skulle gå på simträningen å vara med på luciafirandet, i fjol blev hon rädd och ville inte, men i år skulle hon bums vara med!!! Trots att jag sa att det skulle bli mörkt, och att hon skulle få gå i djupt vatten... Mycket riktigt så blev hon ledsen och gick upp efter 20 min, och satte sig med vår granne som hade tagit med sig henne då jag inte hann hem... gjorde lite ont i mamma hjärtat. KRAM och njut av helgen nu!

Popprinsessan sa...

Ja, fy bubblan vad det blåser! Tycker att det verkar ta i igen...

Jättefint med stjärnan! Och spännande med soldäck! Jag kommer gärna och hälsar på ;-)

Kram och trevlig helg vännen!
Träffade förresten Annika idag och hon sa att ni setts i veckan. Tycker att vi bokar in en kväll efter jul!! Kram kram

Jenny sa...

Det blåser en hel del fortfarande tycker jag :( ligger under täcket i soffan fortfarande men får snart hoppa upp och göra någon nytta ;)
Kram

Therese sa...

Tittar in å önska en fin kväll, här har barnen fått hyra var sin film som de nu sitter på var sitt rum och ser, och vi hr tänt ljus och ska se en film nere, men lär nog sluta att vi alla ser en å samma film... brukar bli så. Iaf jätte skönt med helg, Magnus är hemma, vi har ätit en tidig och och middag och hunnit storhandla, så resten av kvällen ska vi bara slappa och mysa. Känns som det behövs! KRAM KRAM <3

Tommy sa...

SV: Det var det ..

Snyggt vännen!

Ha en fin fredag!
Puss

Therese sa...

... och kudden ja, den fyndade jag på RUSTA. Var den enda butik jag besökte då jag var i stan, där finns allt, mina doftljus som ajg är beroende av och så kuddar. Blev även ett par nya mystofflor, en pläd och lite annat smått och gott. Kram igen <3