måndag 16 december 2013

Mysig helg

  Faster med sin fina lillprins!

Oj så mysigt det var att få träffa min brorson över helgen. Har inte träffat honom så många gånger innan och de gångerna har det inte varit så långa stunder. Men nu fick jag rå om honom hela helgen och det var hur mysigt som helst. Han är en go och glad liten kille som bjöd på många skratt. Det blev väldigt tomt när han och mamma och pappa åkte hem i söndags morse. Det är tråkigt att bo så långt ifrån sin älskade familj.

Vi har haft en mysig och skön helg tillsammans. Barnen fick äntligen komma till skridskobanan och det både fredag och lördag. Snacka om att barn har lätt för att lära sig. Från att inte ens ha klarat av att stå själva på skridskorna till att faktiskt åka hyfsat på bara två gånger. I lördags förmiddag var ju som sagt barnen, Glenn och jag på bio. Sen mötte vi upp de andra i stan och gick och åt lunchbuffé på en thairestaurang. På kvällen var Glenn och jag iväg hos ett par kompisar och åt middag och hade det som vanligt väldigt trevligt.

Idag har jag varit hemma med en väldigt hostig Tuva. Tyvärr var jag tvungen att köra in en sväng till jobbet i förmiddags men Tuva var med och hon skötte sig galant. Hon är "bara" hostig och väldigt pigg och glad så om inget förändras får hon gå till skolan och fritids i morgon igen. Jag har massor att göra på jobbet och känner mig väldigt stressad. Det är ju bara fyra dagar kvar nu innan vi alla ska vara jullediga!


7 kommentarer:

Fröken M sa...

Fina du !! :)

Åh, ja, det ska bli så himla skönt att åka ! Egentligen var pengarna tänkta att användas till annat, men va tusen. Lite semester piggar alltid upp och nu behöver jag det mer än någonsin ;)
KRAM

Perlan ❥ sa...

Låter som ni haft en riktigt mysig helg! Skönt med att barnen inte gjorde som jag när jag körde mig åka skridskor....bröt armen! Haha
Japp... Imorgon bär det "hem" till Visby och fira jul och nyår... Längtar!!
Kram fina du❤️

Anonym sa...

Men titta mini Kenta. Kram till er alla.

Sussi

Therese sa...

Kan bara ana så trist barnen måste tycka det är att ha mormor och morfar och kusiner långt bort, å du med för den delen, men nu blir det ju "exklusivare" å andra sidan när ni väl ses <3 Önskar dig en fin dg vännen! KRAM

jenny sa...

Men mys!!Kramar

Popprinsessan sa...

Extra mysigt att få rå om lillprinsen utan att hans mamma och pappa pockade på uppmärksamhet :-)
Förstår att det är tufft att ha sånt avstånd.

Hoppas Tuva mår bättre idag.
Kram vännen

Maria sa...

Fina ni är ❤ Aldrig fel med sådant mysigt besök :)
S är så avundsjuk på E & T att de har så nära till skridskobanan, HaHa!!
Stressa inte ihjäl dig nu vännen, lova det!

kram kram