lördag 21 december 2013

Jullov


Vårt julkort år 2007

Nu har barnen och jag gått på jullov. Idag har vi inget inplanerat än så länge. Just nu sitter vi och väntar på att julkalendern ska börja. Jag är sugen på en tur till Ikea men jag tror tyvärr inte att jag har resten av familjen med mig. Barnen sa precis att de skulle vilja åka och bada. Tankar på att huset borde städas gnager i mig samtidigt som jag känner att jag inte orkar. Vi får helt enkelt se vad den här dagen har att erbjuda.

Tuvas hosta fortsätter men hon är som vanligt tapper och klagar inte. Jag håller tummarna för ett långt och skönt jullov utan sjukdomar. Vi behöver alla vara lite lediga tillsammans nu. För Elliot har det varit en tuff höst. Omställningen att gå från dagis till skola/fritids har verkligen varit stor för honom. Han har fortfarande inte hittat sin plats och han säger att han känner sig ensam. Det har varit många kvällar med tårar både från honom och mig. Att veta att han inte mår bra tär på mig och jag känner mig urlakad av alla dessa känslor. Jag har återigen pratat med personalen och de har lovat mig att de ska ha lite bättre koll på honom och hjälpa honom att knyta nya kontakter. Men detta får vi ta tag i igen efter jul. Nu ska vi bara försöka njuta av att vara lediga. 
Min julångest bankar i bröstet på mig men jag försöker verkligen inte den låta ta över mitt liv. 

Jag önskar dig en fin lördag!




5 kommentarer:

Therese sa...

Förstår dig vännen, har ett hus som badar i hundhår, men hr noll ork, sprängande huvudvärk och ont i ryggen, blir väl så då man slappnar av efter en hektisk period... Så idag blundar jag för det å så åker vi och hälsar på lilla kusinen ist, städa får vi hjälpas åt med när tillfälle finns... Innerliga kramar till dig och de dina <3

Tommy sa...

Hej finaste!

Det förstår jag, men jag förstår inte hycklerin och tankarna att julen ska vara så mycket bättre för barnen, än vad andra "röda dagar" Ska vara. Jag blir uppriktigt upprörd.

Kram finaste!

cecce sa...

Men åh, så jobbigt. Vet precis den där känslan när ens barn inte mår bra. Övergången till skolan kan va jobbig för många barn…hoppas han får den hjälp och stöttning han behöver av personalen och att han finner sig till rätta såsmåningom.

Försök släppa allt det jobbiga nu och ta hand om dig och barnen, även om det är svårt. Själv ska jag ut i julklappsvimlet… suck…har inte handlat en enda julklapp!:-)

Sköt om dig!

Kram Cecce

Fröken M sa...

Men åhh vilken underbar bild !!
Här blev det inga julkort i år,
jag har helt enkelt inte orkat ta tag i det,
men jag får väl göra lite extra fina kort nästa år istället som kompensation ;) haha !!
Kram

Johanna - Mamma till Leija sa...

Skönt med jullov! Hoppas Tuvas hosta släpper! Jag har fortfarande kvar min, segt! Hoppas också att Elliot lyckas knyta nya kontakter snart <3 Kram