måndag 2 december 2013

En mycket skön helg är över

Men hur söt kan man vara? Så här snygg blir man efter att man har druckit blåbärssoppa!
 
Vi har haft en väldigt skön helg. I fredags var jag som sagt på julbord. Det var mycket trevligt och gott men jag var hemma igen redan klockan tio, väldigt skönt.
 
I lördags var vi hemma hela dagen. Vi städade och adventspyntade, barnen hjälpte till lite när de kände för det men annars så lekte de, kollade på tv eller spelade spel. Jag tror vi alla behövde en sån dag hemma för det kommer jag inte ihåg när vi hade sist.
 
I går hade vi en lugn förmiddag hemma. Barnen och jag bakade äppelpaj som vi bjöd våra fina vänner på när de kom på eftermiddagen. Sen var det avslutning på simskolan och barnen fick göra en hinderbana i poolen och de tyckte det var superroligt. När vi kom hem fick vi besök av en gammal jobbarkompis till mig, mycket trevligt. Helgen avslutades i soffan framför ett avsnitt av "Sons of Anarchy".
 
Så vi har haft en mycket lugn och skön helg vilket som sagt behövdes eftersom kalendern har varit fullspäckad hela hösten. Den här veckan har vi inte heller något speciellt inplanerat förutom barnens vanliga aktiviteter. I morgon är det visst någon som fyller år men jag hoppas att det ska passera ganska så obemärkt, tycker liksom inte att det är något att fira.
 

11 kommentarer:

Therese sa...

Låter sannerligen som ni haft en skön och avkopplande helg, sådana behöver man, jag hade gärna haft en dag extra avkoppling, men bara på nya veckan så går den förhoppningsvis fort... KRAM KRAM

Annika sa...

Det låter som en härlig helg. Jag kommer och hälsar på på onsdag. Är du där då så jag får krama dig lite :-)

Fröken M sa...

haha ! Sötnöten !!
åh... vi har bestämt oss för att se hela säsong 6 av sons of anarchy i juldagarna. Med andra ord ligger jag lite efter med har något "trevligt" att se fram emot :)
KRAM

Maria sa...

Underbart söta Tuva ❤❤
Skönt med en lugn helg, det behöver man då & då.
Klart att det är något att fira, det är ju en underbar person som fyller år ❤

KRAM KRAM

Tommy sa...

Sv: Hej hjärtat. Dagen har gått bra och jag överlevde busshelvetet.. haha!

Hoppas du med fått en fin måndag!
puss

baraetthem sa...

Men så söt hon är då:))
Låter som en jätteskön helg, precis som man behöver ibland! Och lite adventsmys fick ni också!

Kram fredrika

Therese sa...

Här har vi fuskat, färdigköpt hus, och dessutom färdig kristyr på tub, så då kunde barnen själva sprits utan klet och kladd, var som att "limma" godis enligt Luran :-D Ha en riktigt fin dag vännen <3 Här väntar telemöte snart, sedan jobb och en tur till grannkommunen för ärenden. KRAM

Popprinsessan sa...

Söta tjejen!
Och stort grattis idag finaste Tina! Hoppas att du får en lugn och fin vecka och en extra bra dag idag!
Kram

Fröken M sa...

haha... ja, det där med skönht ligger ju i betraktarens ögon, men han sa det i alla fall vid precis rätt tillfälle ;)

Och GRATTIS på födelsedagen finaste Tina !
Jag hoppas du får en fantastisk dag med massor av kärlek och presenter !

Kram

Johanna - Mamma till Leija sa...

Gott med julbord & skönt att ha en lugn helg! Hoppas du hade en bra födelsedag!
Kram

Tess sa...

Underbar bild!