lördag 16 november 2013

Vi står kvar på samma plats fast ändå inte


Läkaren vill inte att Elliot ska behöva genomgå en gastroskopi. Hon tycker att de har uteslutit både gluten och mjölkproteinallergi genom att ta andra tester. Självklart vill jag inte utsätta Elliot för en gastroskopi om det inte behövs. Dock ska vi lämna in fler avföringsprover för att återigen utesluta bakterier i magen. Sen ska vi även noga skriva upp vad han har ätit de gånger han får ont i magen. Nu har det gått en hel vecka utan att han har haft ont eller varit dålig i magen så nu känns det ändå bättre. Läkaren trodde att det helt enkelt kan vara så att han har en form av stressmage. Att när det blir för mycket för honom så blir han dålig i magen.
Han är ju en kille som tänker mycket och oroar sig mycket.

Så vi står kvar på samma plats som innan men eftersom han har blivit bättre i magen sista tiden så känns det ändå bättre i mitt hjärta. Vi får hoppas att magen håller sig i balans för honom nu.


7 kommentarer:

Fröken L sa...

hej gumman..
usch vd jobbigt för E och er att han har så ont i magen. .:(
Stina har ju med haft problem med magen men efter att vi gett henne laktosfritt så har hon inte haft ont i magen en enda gång, trots att hennes prover visar att hon inte har laktosmage…

Hoppas att ni kommer till en klarhet i lilla magen <3

kram fina

Marina sa...

Om du inte redan ger honom probiotika så gör det, det hjälper oavsett orsak till magont. Köp en med många bakteriestammar, jag använder Lifes egen, men det är inte så noga vilket märke det är men den ska ha minst 7 olika stammar.

Han kan ju vara vetekänslig även om han inte är glutenintolerant så var vaksam på om han får ont när han fått i sig mycket vete.

Jenny sa...

Såjobbigt att det alltid ska ta sån tid att få reda på varför man har problem med magen. Kramar till er.

Tommy sa...

Sv: Ja det var skönt!

I dag blir det lite mer fart och något så trist som att byta däck på min bil.

Ha en fin söndag vännen!

Maria sa...

Hej vännen,
Det var helt ok i fredags på Gekås. Ingen kö men givetvis en hel del folk på vissa ställen där inne, men har varit med om värre :)

Håller tummar & tår för att Elliots mage håller sig "lugn" framöver också!!

kram kram

Ditte Hallgren sa...

Vännen,

Så skönt att prinsens mage varit bättre! Om det blir sämre igen stå tycker jag dock att Ni sa stå på Er angåene gastroskopin. Det GÅR INTE att få säkra svar på varken gluten eller mjölkprotienallergi på annat sätt.

Edvin var bara 3,5 år när han gjorde sin gastroskopi och det var inte alls så tufft. Det tog tolat 1,5 timme och han var så pass groggy av det lugnane han fick att han varken led av det ett mindes något av det efteråt.

Jag tror (men jag hoppas jag har fel) att de tänker mer på kostnaden för undersökningen än på att det skulle vara så tufft. jag tror det skulle gå snabbt och hur lätt som helst även för Er.

Men vu håller tummarna att Ni slipper ocfh att magen nu håller sig stabil!

Stor kram

Therese sa...

Hoppas så det löser sig! Är verkligen off nu, mobilnätet är helt nere, kan inte ringa/surfa. Har lånat en uppkoppling nu för att göra undan lite jobbsaker, blir så handikappad utan internet. Men ville kika in å lämna en kram till dig/er. Bilder kommer på mina stolar sen, men blev vanliga stefanstolar från ikea, som jag tänkte lägga på fårskinn på och ev piffa lite mer... KRAM KRAM