tisdag 26 november 2013

Tips

 
Jag har nojor för dåliga lukter och vill alltid att det ska dofta gott hemma hos oss. Så doftljus tänds det massor av hemma. Dock vill jag inte ge för mycket för dem och jag vill ju så klart att jag ska få valuta för pengarna. Jag tycker inte att alla doftljus doftar speciellt mycket men nu har jag hittat ett ljus som är billigt, doftar väldigt gott och dessutom är snyggt! Det här ljuset kommer ifrån Lagerhaus och finns i flera dofter, jag har bara testat Grape än så länge och den luktar ljuvligt. De har många olika doftljus så ett tips är att besöka en butik eller deras hemsida.
 
Elliot är hemma med pappa idag också. Han var mycket piggare igår men vi ville ha honom hemma en dag till för säkerhets skull. Vi hoppas att han är helt pigg idag och att han inte har smittat ner någon annan.
 

14 kommentarer:

Annika sa...

Vilket bra tips, jag är på jakt efter ett doftljus och grape lät spännande, det får bli ett besök på Lagerhouse idag.
Ha en bra dag. Kram

Camilla sa...

Tack för tips! Jag gillar också sånt där! Tyvärr är sambon helt emot doftljus och liknande, så jag får passa på med sådant när han inte är hemma.

jenny sa...

åhh inte bara billigt och bra utan då även snygg förpackning också!
jag använder ju durance men det är endast till julljuset som luktar myrra. men de kostar ju en förmögenhet om man skulle tända och ha tänt varenda dag!
kraaaaam

Tommy sa...

SV: God morgon snygging!

Åh ja .. gumpavärmaren är så bra, helt fantastisk.

Ja du, det är svårt detta med buss eller bil. Egentligen är det enkelt, men när man kommer fram till att man utan bensinkostnaden kommer upp i 6000 kr per år på bara parkeringsbiljett så känns valet rätt självklart, även fast jag hatar att åka buss!

Puss

Therese sa...

Hi hi har just bloggat om doftljus jag med :-D Men dessa var sjukt snygga, får nog se om inte jag måste införskaffa ett ;-D
Skönt att E är på bättringsvägen, en extra dag hemma är alltid bra <3 Å ja, vännen, dina barn hade varit så välkomna, du med, du hade kunnat få dricka te å mysa! Julen ska inte vara ångest, utan gör den till din/er egen, finns inga regler, den jul ni skapar blir ju jul för just er, så skit i vad man "ska" "borde" eller "måste" Det blir jul i alla fall! KRAMAR

Fröken M sa...

Tack för tipset ! Jag älskar doftljus, men tycker precis som du att de flesta inte luktar så mycket när man väl har tänt dem ( förutom yankee cande då, men dom är ju vansinnigt dyra istället )
KRAM

cecce sa...

Gillar också doftljus och håller med dig om att det inte alltid är så lätt att hitta rätt i butikerna och många är på tok för dyra. Så tack för tipset! Nästa gång jag går in på Lagerhouse ska jag köpa med ett hem!

Ha det gott!

Kram Cecce

Popprinsessan sa...

Bra tips! Ska genast kolla upp. Gillar när det doftar gott men det får inte vara någon tung doft.

Skönt att E mår bättre idag. Stackars liten som ska vara sjuk igen.
Kram till er!

Therese sa...

Hoppas ni har en mysig kväll, här har vi ätit lite extra gott då M kom hem en sväng ikväll, jag har badat ett varmt skumbad och myser nu i soffan, ute blåser det som bara den, en ny storm skulle visst komma. Bogge somnade redan innan middagen å sover än, hoppas han inte håller på att bli sjuk... Många kramar till fina dig <3

Maria sa...

Tack för tipset! Ska absolut provas.
Jag har lite svårt för vissa doftljus, får liksom inte bli för mycket & tung doft.
Hoppas att E är pigg igen så han kan gå tillskolan i morgon.

Saknar dig ❤

kram kram

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar. sa...

Älskar de där ljusen! Har dem i alla dofter. :) Hoppas lillkillen mår bra nu! Kramar

Perlan ❥ sa...

Måste jag kolla in på Lagerhaus nästa gång jag kommer till Kalmar.. Tyvärr det närmaste för mig.. Gillar med doftljus, men har ingen lust att ge en förmögenhet som vissa kostar :)
kram

Tommy sa...

SV: Eller hur .. handsprit is the shit!

Puss fina!

Jenny sa...

Känner som du med de där doftljusen. Tack för tipset!
Kram