tisdag 5 november 2013

Mysiga dagar i Stockholm

 En bild som jag tog i farten på väg hem ifrån Stockholm

Dagarna i Stockholm var som vanligt mysiga. Jag träffade som sagt två gamla vänner och det var hur trevligt, roligt och mysigt som helst. Jag shoppade på Granit och Zetas och jag hade kunnat shoppa hur mycket som helst i dessa butiker. Ikea fick sig också ett besök och även där lyckades jag göra av med en del pengar.

Barnen var på bio med mormor, de lunchade och åt middag på restaurang. Tuva som älskar att pyssla och få hjälpa till i köket stortrivs hemma hos mormor där hon får göra just detta hur mycket hon vill. 

I lördags skulle vi åka till min farmor och farfars grav och tända ljus och sen skulle vi åka hem till min bror och hans familj. Elliot hade tyvärr jätteont i magen så han och jag fick stanna hemma medan Tuva åkte iväg med mormor och morfar. Efter att de hade tänt ljus på kyrkogården gick de även in i kyrkan och så fick Tuva tända fem ljus samtidigt som hon sa namnen på de i vår familj som inte längre finns med oss. 

Resan både upp och ner gick hur bra som helst. Barnen skötte sig jättefint i bilen och jag är så stolt och glad för att jag kan göra såna här resor med dem.


2 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Vilken härlig resa, förutom det magonda då. Skönt när barnen är lite större och det går att åka lite längre utan en massa tjorv i bilen. Fint att Tuva fick vara med mormor och morfar i kyrkan och att du hann med att träffa några vänner.
Hoppas att du har en skön vecka,
kram!

Johanna - Mamma till Leija sa...

Härligt att få va lite i Sthlm! :)