söndag 10 november 2013

Ingen riktig blogglust

Nej just nu har jag ingen riktig blogglust. Jag har tankarna på annat håll och jag kommer inte riktigt på vad jag ska skriva om.
 Jag känner mig trött och urlakad och just nu känner jag att jag kanske lämnar ut för mycket i bloggen. Jag började ju blogga för att min familj som bor långt ifrån oss skulle få veta hur vi har det i vår vardag. Jag hade ingen tanke på då att så "många" skulle börja läsa bloggen. Delvis är det ju mitt eget fel eftersom jag har valt att publicera alla mina inlägg på Facebook. Detta kanske bara är tankar som jag har just nu när jag har annat att fundera på också. Kanske gör jag en ändring i bloggen eller så får det vara som det är nu. Vi får se helt enkelt.

Även den här snygga ljusstaken har fått flytta hem hit ifrån Granit

Helgen har i alla fall varit bra. Vi har haft det relativt lugnt men har ändå fått massor gjort. Hunnit träffa två vänpar på fika, städat, Glenn har tränat och jobbat och barnen har varit på simskola. I morgon drar en ny vecka igång och jag kommer bara jobba fyra dagar nästa vecka. På fredag ska Elliot till doktorn på morgonen så då tar jag en dags ledigt.

Jag hoppas att din helg har varit bra och att du får en fin start på veckan!



6 kommentarer:

Maria sa...

Hej vännen,
Jag har samma känslor som du när det gäller bloggen. Har inget att skriva om & om det här med inläggen på FB har jag också funderat på....kan nog bli så att jag inte delar de där framöver....ja vi får se vad som händer.
Du vet var finns om det är något du vill prata om eller jag kan hjälpa dig med ❤

kram kram

Therese sa...

<3 Blogg är knepigt, kräver tid och en fin balansgång på vad man vill lägga ut eller ej, förstår dina tankar... Är även jag trött å urlakad å känns sakna inspiration, går trögt med jobbet just nu, och det stressar mig då jag måste leverera... Aja, får bli som det bli. Nu lite mer kaffe så jag vaknar till! :-D Kramar till dig <3

Marina sa...

En annan vän som bloggar började för ett tag sedan att lösenordsskydda vissa inlägg, dvs man är tvungen att logga in på bloggportalen för att få läsa. Det gör att hon kan följa vilka som läst och att de som bara hittar dit från google inte bemödar sig. :) Kan kanske vara en kompromiss även för dig?

Tommy sa...

Sv: Tack älskade vän .. Det värmer! <3

Popprinsessan sa...

Hej vännen!
Vissa dagar har jag absolut inget att skriva om. Speciellt så här på hösten så är det ju liksom inte så mycket mer än jobb, vardag, barnens aktiviteter osv..
Hoppas att veckan blir bra och att ni får någon hjälp på fredag!
Varm kram!

Jenny sa...

Ja gör det som käns bäst för Dig och din familj. Kram fina du!