söndag 24 november 2013

Det får bli en lugn söndag

Lillprinsen är sjuk igen! Hög feber och ont i huvudet.

Efter en intensiv men mycket trevlig helg blir det idag skönt med en lugn dag i soffan. I fredags hade vi fina vänner här på tacos. Igår var vi bortbjudna på lunch och sen hade vi vänner här på middag på kvällen igen. En intensiv helg med fina vänner som har gett oss massor av energi och glädje. Tyvärr började Elliot klaga på ont i huvudet igår kväll och när gästerna åkte hem somnade han med feber. Just nu sitter han och jag i soffan och myser. Tuva och pappa är på fotboll och när de kommer hem ska Glenn byta däck på bilen så då fortsätter jag och barnen med att mysa i soffan tror jag. I eftermiddag är det simskola och Elliot får ju naturligtvis stanna hemma men Tuva ska gå. Nu får vi försöka pussla lite för att lösa de kommande dagarna med VAB. Jag behöver vara på jobbet i morgon så då får Glenn stanna hemma så får vi lösa det vartefter så länge vi behöver vara hemma sen, 

Jag önskar dig en lugn och skön söndag för det tänker jag ha! Det blev inte många timmars sömn för mig i natt så jag behöver verkligen en lugn dag idag känner jag.


7 kommentarer:

Johanna - Mamma till Leija sa...

Härligt att umgås med fina vänner & äta gott! E får krya på sig!
Kram

Maria sa...

Låter som en härlig helg, ja förutom att Elliot är dålig...
Krya på honom i massor ❤

kram kram

Therese sa...

Härlig helg, ja förutom att E är sjuk, hoppas han kryar på sig snabbt <3 Här får vi se om Bogge får vattenkoppor, grannarna har det, och bogge hade bara en handfull då han var bäbis så risk finns att han åker dit ändå... Men lika bra att få det överstökat isf. Ha en undrabar dag <3 KRAM

Perlan ❥ sa...

Det är ett evigt pusslande med VAB när de små är sjuka.. Skönt att ni ändå kan turas om och hjälpa varandra :) Tycker du gjorde helt rätt i att bara ta det lugnt och slappa.. det är det söndagar är till för ;-) KRAM

Tommy sa...

Hej hjärtat!

Åh jag önskar du var med. Jag satte meekatt bredvid mig. Jag skrattade så tårarna sprutade!

KRAM

Jessica sa...

Hej ush så jobbigt när barnen är sjuka.. Hoppas ni piggnar på er snart därhemma.. Krya på er Kram

Fröken M sa...

Men stackars E ! Kan han inte bara få må bra ?
Jag tar gärna alla baciller i världen bara viggo slipper undan, men nu börjar äntligen jag må lite bättre oxå. ( om än med lika mycket psoriasis fortfarande... Jag hafe mog hoppats att den skulle gå tillbaka lite med all medicin, men icke... ?! )
Kram