tisdag 22 oktober 2013

Spindlar och blod

 
Igår hade jag fint sällskap när jag satt i gillestugan och tittade på tv
 
Tisdag och idag ska jag iväg och lämna blod på morgonen. Tror det är fjärde gången jag gör det nu. Första gången gick det väldigt trögt så det var inte säkert att jag skulle kunna fortsätta men de andra gångerna har vi tagit vänsterarmen istället för höger som vi gjorde första gången så nu går det bra. Jag har en bra blodgrupp och väldigt bra blodvärden så jag känner att det är min plikt att lämna blod. Jag har själv behövt få blod en gång (efter förlossningen då jag förlorade över två liter) och jag är glad för att det fanns någon som hade donerat just då.
 
I eftermiddag har jag lovat barnen att vi ska köpa en pumpa som vi ska gröpa ur och göra en pumpagubbe av. Jag antar att den får hamna på trappen sen med lite ljus i. Barnen har tjatat om detta nu ett tag så idag tänkte vi göra slag i saken.
 
Jag önskar dig en fin tisdag!



 
 

9 kommentarer:

Fröken M sa...

åh va mysigt !! vi måste nog göra en pumpa här oxå och lysa upp lite i höstmörkret ! För just nu är det allt annat än mysigt ute...
Kram

Emelie sa...

Bra att du lämnar blod hjärtat <3 Fina fina du!

Vi ska också göra pumpa här idag. En liiiten en ;-)

KRAM

Therese sa...

Luran tjatar också om att få slabba ur en pumpa, å sätta ljus i, men jag hittade bara små prydnadspumpor i butiken :-/ Så hon får nöja sig med det... får hitta på nått annat pyssel ist. KRAM fina du <3

cecce sa...

Örk...vilken läbbig sak:-)

Vad fint av dig att lämna blod. Tänker att jag med borde...

Kram Cecce

Tommy sa...

Sv: Hej vännen! Jag vet, men jag tog upp med mina kollegor på mötet i dag att risken är stor att jag kommer bli sjukskriven. Men jag vill jobba, få glädjen från mina kollegor speciellt nu när sambon är på jobbet, jag har syrran som stöttar och vännerna, men inget är som min älskade R. Kollegorna vill och hoppas att jag ska kunna jobba, så jag slipper alla de tyngre grejerna, även fast dom är få, så i fall jag vill och känner att jag orkar jobba så kör jag mycket administration och lättare saker, så jag ska prata med läkaren i morgon på telefonsamtalet.

Läste om Elliots mage, hoppas ni får hjälp så han slipper ha problem!

STOR KRAM

Maria sa...

Men fy vilken ÄCKLiG!!

S tjatar också om att hon vill ha en pumpa på trappen, vilket vi har haft de andra åren.
Jag tycker bara det är så jobbigt att gröpa ut den.

Kram vännen ❤

Therese sa...

Morron vännen! Vill ju SE lampan på plats, å gärna en glimt av vad du mer shoppat :-D För får man inte shoppa själv är det ju kul att se vad andra köpt *fniss* ;-D Här öser regnet ner och tog bort den fina snön till barnens besvikelse. Jag har massa jobb att ta tag i, men bar att bita i det sura äpplet.... På måndag har jag semester för barnens förskola är stängd :-D Ha en toppen dag! KRAM

Helen.HUSnrNIO sa...

Äcklig spindel!!
W haft en del spindlar i sitt rum den senaste tiden.
Hon vaknar på natten och har stenkoll på att det sitter en i hörnet nästan uppe i taket och på andra ställen.
Att jaga spindlar nattetid kan få en att hålla sig för skratt minst sagt...

Pumpagubben såg ju jättefin ut på Instagram :)

Ha en fin onsdag!!

Johanna - Mamma till Leija sa...

Inte så värst trevligt sällskap! Duktig du é som lämnar blod & hoppas pumpan blev fin!
Kram