måndag 14 oktober 2013

Nya tag

 
Ännu en helg har passerat i en rasande fart.
Helgen har som vanligt varit fullspäckad med aktiviteter men den har ändå varit bra.
Vi har varit på badhuset, barnen har varit på bowlingkalas, vi har haft fina vänner hemma på middag, barnen har varit på simskola, vi har städat. tvättat och Glenn har tvättat bilarna. 
Vi har kramats med vår fina vän som är sjuk och som trots tråkiga besked håller humöret uppe än så länge.
Du är en fighter och vi kommer att följa dig igenom detta!
 

Igår förmiddag när Glenn tvättade bilarna tog barnen och jag en liten lekplatsrunda.
Barnen cyklade och jag gick. Vi var på fyra olika lekplatser och busade och lekte.
 Det är så härligt att se barnens glädje när vi gör en sån sak.
 
 
Hösten har verkligen gjort sitt inträde nu. Träden sprakar i en massa olika fina färger och det är så vackert ute.
Vi har ju verkligen haft en fin höst än så länge.
 I morse var det dock mörkt och regnigt när jag körde till jobbet och huvudvärken som jag har haft sen igår dröjer sig kvar.
Men det är bara att bita ihop och ta ett djupt andetag och förbereda sig för ännu en fullspäckad vecka. Av veckans sju dagar är det inskrivet något i kalendern på sex av dagarna.
 
I morgon är det dags för ett besök på Barnkliniken med Elliot igen! De hittar ju inget fel på hans hals eller mage men återigen har han börjat harkla sig och beklaga sig över att han har en klump i halsen.
I morgon får jag försöka sätta ner foten och se till att han får hjälp.
 
Jag önskar dig en fin måndag!




9 kommentarer:

Annika sa...

Önskar dig en riktigt skön måndag.

Carolina sa...

Vilken härlig helg ni haft - tänker lite extra på din sjuka vän, ha en fin måndag! Kram

Hanna sa...

oj, fullspäckad helg hör jag och veckan som kommer! ^^ underbara bilder på kidsen och höstens fina färger...
jobbigt ang din vän! :(

massa kramar! <3

Johanna - Mamma till Leija sa...

Vilken mysig helg ni haft! Ja, hösten é verkligen fin! Hoppas E får hjälp nu med halsen!
Kram

Popprinsessan sa...

Vilka härliga bilder!
Jag håller tummarna för er när det gäller E:s besvär, hoppas att ni kan få någon hjälp nu.
Hoppas att du kan ta en sak i taget i veckan och inte stressar upp dig. När jag har mycket framför mig (som nu, eller som alltid egenligen!) så har jag en tendens att mala det i huvudet. Helt meningslöst, det är bara att ta en dag i taget! Jag har bestämt mig för att bli bättre på att inte stressa hela tiden!
Kram till dig fina vän!

Maria sa...

Härlig helg & härliga bilder!!
Hösten är helt underbar tycker jag & framförallt i år med all sol vi fått :)
Hoppas att det går bra på barnkliniken i morgon!

kram kram

Fröken M sa...

Det låter som om du har fullt upp på alla plan ! Glöm inte att stanna upp ibland och andas bara !
KRAMAR

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Så fina bilder på barnen!
Hoppas verkligen han får hjälp nu, det är ju helt sjukt att man ska behöva söka sjutton gånger innan nåt händer..

Kramar

Fina Frun sa...

Stackars Elliot, hoppas att lösningen kan hittas! kram