lördag 5 oktober 2013

Enkla Ting


Idag åkte mamma och jag på en liten utflykt till ett litet samhälle i Skåne som heter Vallåkra


 Vi åkte dit för att besöka butiken Enkla Ting och vi kom till himmelriket.


För jösses så mycket fint de hade. De svarta krukorna Du ser på bilden fick följa med mig hem.
 En stor som jag fick av mamma och en lite mindre som jag köpte själv.


Inne i butiken fanns en dörr som ledde ut till en fantastisk liten gård med ännu mera fint


De här borden och bänkarna i väderbitet trä och betong hade mer än gärna fått flytta hem till mig


På andra sidan gården fanns ett café som naturligtvis hade lika mycket fint som själva butiken


Jag åt den godaste och fräschaste räkmackan jag någonsin har ätit och lunchen blev en fantastisk upplevelse tack vare den underbara miljön och den mycket trevliga personalen


Kolla bara in toaletten! Så fräsch och annorlunda med den fina zinkbaljan som handfat


Dessa två lyktor fick även de följa med hem, de blev så fina på trappen här hemma. 
Jag hade mer än gärna shoppat mer men tyvärr så tillåter inte plånboken det


Inne i butiken möttes vi av ägaren Kajsa som var mycket trevlig 
och som verkligen tog sig tid för alla kunder


Det kommer helt klart bli fler besök hos Enkla Ting 
Alla vackra saker, atmosfären och den mycket trevliga personalen gjorde att jag vill komma tillbaka igen så fort som möjligt. 
Har Du möjlighet att åka dit så tycker jag absolut att Du ska göra det!


12 kommentarer:

Therese sa...

Woooow! Vilken butik, himmelriket! Själv kurar jag nu efter att haft äran att få vara på ett av det finaste och personligaste bröllopen ever. Tacksam att få dela en sådan fin dag med min vän. Men skönt att köra hem och kura i soffan då de övrig började bli glada i hatten ;-D Njut nu av helgen med dina föräldrar! KRAM

Fina Frun sa...

Åh vilken butik!!! Ser underbar ut!

Popprinsessan sa...

Å, det känns ju livsfarligt att åka dit! Men du får mig att bli riktigt sugen på ett besök, har aldrig varit där och det är ju nära och bra.
Hoppas att du har en fin vecka framför dig!
Kram

Fröken M sa...

Vilket FANTASTISKT ställe !!
Jag skulle vilja ha alltihop och göra om hemma !
"Stenen" i marken var ju bara såå fin ! En sån skulle jag vilja ha med texten "välkommen" den dagen då vi flyttar till hus !
KRAM

Therese sa...

Ja redan ny vecka, en hektisk sådan, har fullt upp + en jobbresa på fredag, men det gör inte så mycket då jag har semester hela nästa vecka för jakt. ska bli skönt! KRAMIS

Johanna - Mamma till Leija sa...

Mysigt ställe! Har aldrig varit där... Hoppas du & Glenn hade det mysigt på er egentid!
Kram

Jenny sa...

Sådana ställen kan också fungera som ett slags studiebesök för själen ;) Förstår att du gillar det. Kram

Maria sa...

Åh så mycket fint!!
Dit måste jag ;)

kram kram

Therese sa...

Åhhh så mysigt med visning hemma, önskar verkligen det vore görligt för mig att komma... men jag får vara hemma å tampas med en Bogge som håller på att explocera av trots, morgonen var värsta ever, både han å jag grät i morse, han av ilska å jag i smyg då jag lämnat på dagis för att det gjorde så ont i mamma hjärtat... KRAM!

Helen.HUSnrNIO sa...

ÅH! Det ser underbart ut!
Måste komma ihåg denna butiken till nästa gång jag är nere i Skåne!

Ha en fin kväll!
Kram

Tommy sa...

Hej hjärtat!

Nu utan feber och värken den håller i sig, men fan jag står upp ännu!

Åh jag har tänkt mycket på dig de senaste dagarna, jag vet inte varför, men du har då och då kommit upp i mina tankar och jag har fått ett leende varje gång.. Vad kan detta betyda?

KRAM

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Åh, det där såg ut att vara en butik helt i min smak! Tur att det är så långt bort annars hade jag blivit fattig ;)

Kram fina!