måndag 28 oktober 2013

Bula och storm


Två glada barn före simskolan igår
 
Tyvärr slutade simskolan med en mycket ledsen kille som var för ivrig när han skulle hoppa ifrån startpallarna i den djupa delen.
Han glömde bort sig och sprang mot pallen och halkade och slog i bakhuvudet. Som tur var så gick det bra, det blev "bara" en bula och en kille som grät sig igenom duschen och påklädningen efteråt.
 
Och vi är väl inte den enda familjen som har problem efter tidsomställningen igår antar jag.
Igår morse sov faktiskt barnen en timme längre än de brukar så Elliot kom upptassande vid sex som han brukar på helgerna. Jag hade nästan ställt in mig på att han skulle komma klockan fem.
På vardagarna däremot brukar Glenn få väcka barnen halvsju men i morse när jag stod i badrummet och gjorde mig iordning klockan sex kom båda barnen upp och var hur pigga och glada som helst.
 
Den här veckan är det höstlov och de ska gå på fritids idag och imorgon. På onsdag är fritids stängt så då ska Glenn vara hemma med dem och på torsdag morgon åker barnen och jag upp till Stockholm.
 
Appropå höstlov så har de varnat för storm här idag. Det blåser redan ganska så bra ute så vi får väl se hur det blir framåt kvällen. Vi får väl se om det blir så pass illa som de förutspår.
 
Efter en lugn och skön helg är jag redo för att starta igång en ny kort vecka. Önskar dig en fin måndag!
 
 

5 kommentarer:

Therese sa...

Ja badhus är halkiga ställen, olyckor händer lätt där... tur i oturen det ändå gick ok. Här myser vi med barntv, ska äta sen frukost, åka och handla, sedan baka å pyssla är planen iaf. Ta det lugnt och ge er inte ut i onödan om det blir busväder <3 KRAM

Tommy sa...

SV: Åh hjärtat! Det hade varit så kul om du var där...

Men jag förstår varför du inte kom.

Hoppas det är bättre nu och att sonen lärt sig att aldrig mer springa i badhuset..

Stor kram till hela familjen

Maria sa...

Aj aj :( Tur att de slutade väl!
Är livsfarligt med dessa hala golv på badhusen!
Låter härligt med några dagar i Stockholm :)

Nu håller vi tummar & tår för att det inte blir någon storm i kväll, blåser redan tillräckligt!

kram kram

Fröken M sa...

Stackars E - han råkar verkligen ut för en massa tråkigheter !
Jag hoppas ni klarade er bra i stormen igår kväll. Här upe i värmlands skogarna märkte vi inte av den alls..
Höstlov även här, men nu ska V vara på dagis resten av veckan. Han har vart hemma så mycket de sista veckorna att han längtar efter att gå dit och jag får väl erkänna att jag längtar efter att jobba... !! kram

Helen.HUSnrNIO sa...

Vintertiden lider mina fortfarande lite grann utav men snart ska väl dygnsrytmen vara stabil igen antar jag...

Tur att det inte gick värre med Elliot!
Hemskt det där med hårda golv och olyckor!

Så fin bild på dina två!

Kram