tisdag 29 oktober 2013

AJ!

 
Strax efter lunch igår kom det ett mail ifrån kommunen där de meddelade att fritids stängde klockan 15 på grund av den kommande stormen. Så det var bara att bege sig hem och hämta hem kidsen.
Väl hemma gav jag mig ut i trädgården och bar in utemöbler, leksaker och monterade ner studsmattan. Det spöregnade och hade redan börjat blåsa rejält. Min ena nagel gick av och där ute i kylan kändes det inte så mycket men när jag kom in i värmen och skulle torka av blodet som rann så kändes det rejält vill jag lova.
 
Hur som helst så tände vi en massa ljus, tände en brasa och laddade våra telefoner. Strömmen gick några gånger men kom fort tillbaka igen. Barnen somnade tryggt med varsin ficklampa jämte sig. Glenn och jag satt i källaren och hörde hur det blåste rejält där ute. Jag är glad för att jag monterade ner studsmattan för det har flugit iväg en del såna här i Halmstad. Det har även flugit takpannor, plåtar och annat bråte. Men vi klarade oss bra, inga skador vad vi har kunnat se än så länge i alla fall.
 
Så kvällen spenderades i soffan framför Cancergalan och som vanligt grät jag mig igenom den!
Det är verkligen en hemsk sjukdom och den drabbar tyvärr så många. Man får sig alltid en tankeställare när man ser på såna galor, man ska verkligen inte ta något eller någon för given.
Man ska vara rädd om de man har runtomkring sig och uppskatta dem.
 
 

10 kommentarer:

Fina Frun sa...

Vad bra att du förberedde inför stormen så det inte blev några skador. Här stormades det inte så illa som befarats.

Ja, visst ska man ta till vara på tiden... sorgligt att tiden tas ifrån så många...

kram!

Tommy sa...

Sv: Verkligen .. <3

Maria sa...

FUCK CANCER!! Hatar den hemska sjukdom!!
Hade tv:en på, men jag satt ju i hallen...ja du vet ju varför.
Men det var nog tur jag satt där ute för tårarna bara rann & rann, hemska hemska sjukdom :(

Hoppas att du inte har allt för ont i ditt finger!!

kram kram

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Aj aj aj!! Det såg ut att göra skitont rent ut sagt!
Vilken tur att det inte blev några skador! Jag satt och läste på fb nerifrån landet igår och var väldigt tacksam för att vi klarade oss undan.

Kramar

Popprinsessan sa...

Skönt att ni klarade er undan det värsta. Hoppas att vårt hus står kvar när vi kommer hem..
Kram

Therese sa...

Skönt att ni klarade stormen så pass bra, men AJAJAJ för din nagel, sådant gör ju SÅ ont :-/ En drös kramar till er <3

Tommy sa...

Sv: God morgon hjärtat! I dag mår jag hyffsat, värk men inte så jätte farligt .. Hoppas allt är bra med er!

Stor kram!

Helen.HUSnrNIO sa...

Aj då!!
Den där stormen har ju vi varit beskyddade från i Värmland. Kändes overkligt när man såg bilder på Insta mm att det var som det var.
Skönt att det gick bra för er!

Ha en fin onsdag!
Kram

Therese sa...

Kikar in och önskar er en fin kväll, och så ser ni till att ha det toppen hos mormor och morfar :-D KRAM fina du!

Jenny sa...

Samma sak här...både med att fixa studsmattan och den där cancern, lipade fler gånger. Så viktigt att ta vara på det man har, man är nog lite dålig på det ibland. Kram fina Tina!