tisdag 10 september 2013

Huvudvärken som aldrig släpper


Min underbara bukett med liljor börjar nu snart ha gjort sitt, dags att köpa en ny tror jag
 
Hösten börjar sakta men säkert smyga sig på. I går var det så pass mörkt att vi kunde tända ljus på middagsbordet, något vi inte har gjort på länge. Jag fick även gå runt och tända upp en massa smålampor där hemma. Det märks även på morgonen när jag kör till jobbet att det börjar bli mer och mer mörkt nu. Men jag gillar hösten, jag älskar att tända en massa ljus och krya upp i soffhörnan med en filt och dricka te. Just detta ska jag göra ikväll hemma hos en fin vän som jag inte har träffat på evigheter och det ser jag fram emot.
 
Vet inte om det är mörkret som gör att jag känner mig så trött just nu. Känner mig sliten och jag har haft huvudvärk nu i flera dagar.
Jag som inte brukar ta värktabletter har till och med stoppat i mig två tabletter idag för att orka mig igenom dagen.
 
Tuva följde med en kompis igår hem efter fritids och idag ska samma kompis följa med oss hem.
 
Jag önskar dig en fin tisdag!
 


8 kommentarer:

Carolina sa...

Finaste du, hoppas dumma huvudvärken släpper snart! Kramar

Johanna - Mamma till Leija sa...

Det é så mysigt att tända ljus! Usch då, hoppas huvudvärken snart försvinner!
Kram

Maria sa...

Men usch för huvudvärk :(
Här sjunger mina liljor också på sista versen, får bli en ny fredagsblomma :)

kram kram

Popprinsessan sa...

Men stackare! Har du möjlighet att gå ut och gå en runda? Jag får mycket huvudvärk när jag har spänningar i kroppen/axlar/nacke och då är det tydligen bra att röra på sig.
Hoppas att du blir en lugn kväll så att du kan vila lite.
Kram och krya på dig!

Jenny sa...

Det är inte liljorna som ger dig huvudvärk. Släng ut de du har och vänta några dagar innan du köper nya. Bara en tanke...min väninna får huvudvärk av liljor. Kram

cecce sa...

Usch! Hoppas du får vakna upp till en onsdag utan värk! Själv har jag dragits med huvudvärk hela sommaren och knaprat alvedon. I mitt fall tror jag det beror på min rygg som krånglar och spänningar som går upp i huvudet. Eller så är det stress....

Försök ta det lugnt och se om det hjälper. Stress är aldrig bra!!

Ha en fin onsdag!

Kram Cecce

tess sa...

Segt med huvudvärk, jag hade några veckor med graviditetsmigrän ett tag.. då kände man vart huvudet satt

Maria sa...

Ta det lugnt och lyssna på kroppen. Kram <3