måndag 16 september 2013

Helgen övergår i VAB


Min fina prins med hög feber och ont i huvudet

Elliot har varit lite extra känslig nu i några dagar och jag har haft på känn att han skulle bli sjuk. Igår efter simskolan frös han så att han skakade och han klagade på ont i huvudet. Han fick en värktablett och efter en timme hade han ändå 38,4 graders feber. 
I morse vaknade han het som en kamin och med över 39 graders feber. Varje gång han rör sig tar han sig för huvudet stackarn.
 Det är nog tyvärr bara att räkna med att det blir VAB nu i ett par dagar. Vi får ta varannan dag Glenn och jag.

Tuva är i alla fall i skolan och jag hoppas hon klarar sig ifrån sjukdom. Jag frågade om hon fick vara en stund på fritids efter skolan eftersom jag vet att hon kommer ha så tråkigt här hemma annars under eftermiddagen. Hon skulle få stanna en liten stund så jag ska hämta henne vid halvtvå. 

Helgen har varit rätt så lugn och skön. I fredags mötte barnen och jag upp Glenn på badhuset när han slutade jobba. Vi spenderade ca två timmar med att busa, simma och åka vattenrutschkanor innan vi åkte hem. 
På lördag morgon hade vi fina vänner här på frukost och när de hade åkt hem höll Glenn på med sin nya firmabil resten av dagen. Barnen och jag åkte till Eurostop och klippte Tuva. Hon klippte upp det lite i nacken och har det lite längre fram, hon blev verkligen supertuff. Igår var det som vanligt tvätt, städ och biltvätt på schemat innan vi åkte till simskolan. 

Nu ska jag göra mig en kopp te till och sen ska jag ta en liten bloggrunda och hälsa på mina fina bloggvänner. Prinsen ligger nerbäddad jämte mig i soffan. Han fick en värktablett för en stund sen så just nu är han lite piggare i alla fall och för tillfället tittar han på tv.



7 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Men stackars liten! Hoppas nu inte att du åker på något till helgen bara..
Vad mysigt att ha vänner på frukost!

Hoppas att ni har en mysig dag och att T haft det bra på skolan.

Kram, kram!

Carolina sa...

Stackars prinsen! Vilken tid går dina i skolan? Oliver går mellan 8.30 och 13.30 måndag till torsdag och så 8.30 till 12.00 på fredagar - känns som att många andra 6-åringar går mindre... Kram

Maria sa...

Stackars Elliot :(
Hoppas att han kryar på sig snabbt igen & att ni andra klarar er.

Kram kram

Fröken M sa...

Stackars liten !! hoppas han kryar på sig fort, och att ni får tillfälle att mysa lite extra när ni ändå "måste" vara hemma !!
Kram

Johanna - Mamma till Leija sa...

Naw, stackars E. Hoppas han snart mår bättre! Krya på honom!

Jenny sa...

Fy krya på honom, jobbigt med huvudvärk och feber. Hoppas det snart är över. Kram

Therese sa...

Hoppas E kryat på sig! Och att det inte blir lika segt som för mig, tredje veckan, och jo, jag åkte iväg i går och jobbar i dag, men är tung i huvudet som bara den, men det vänder och går åt rätt håll iaf, även om jag går å lägger mig samtidigt so mbarnen för att jag är trött å sliten. Hoppas du klarar dig så du får åka å ha skoj på galan <3 KRAM