måndag 5 augusti 2013

Världens mesigaste mamma?


Stolta och glada barn som precis har flugit ensamma till Stockholm 
där mormor och morfar mötte upp på flygplatsen!

Ja jösses vad denna mamman grät igår när hon såg sina små troll traska ut mot flygplanet. Jag trodde aldrig att det skulle vara så tufft att skicka iväg dem en hel vecka. Jag vet som sagt att de har det hur bra som helst hos mormor och morfar men jag saknar ju dem så att det gör ont i varenda millimeter i kroppen. När sen barnen ringde igår kväll och båda två grät i telefonen efter mamma då trodde jag att mitt hjärta skulle brista. Men mormor försäkrar att de har det bra och det tror jag så klart på.
 Idag har de badat flera gånger, varit på olika lekplatser varit på bio och träffat kusinerna.

Idag började Glenn och jag jobba och det har varit full fart hela dagen. Efter jobbet passade vi på att gå ut och gå en lång, rask promenad tillsammans något vi inte har gjort på flera år. Sen åt vi en lugn och skön middag tillsammans innan vi tog en kvällspromenad med Junior. Vi får passa på att försöka göra lite saker tillsammans nu när vi är utan barnen. Alla säger att vi ska passa på att njuta nu men jag tycker det är svårt.


9 kommentarer:

Cathrine sa...

<3 <3 <3

Fröken M sa...

Åh, jag förstår att du saknar dem, men jag lovar att dom har det hur bra som helst, så försök att slappna av och njuta !! det är ju inte allt för ofta ni får tid för varandra bara du och glenn :)
Njae, jag tror faktiskt inte att det blir något fab mamas för mig i år heller. Jag har lite andra projekt på G som måste gå först !
KRAM

Popprinsessan sa...

Men wow vad stort att flyga ensamma! Förstår att det kändes jobbigt men wow vad stolta både de och du måste vara!
Det är ju nyttigt att få sakna ibland :-)
Kram, kram!

jenny sa...

åhhh gofisar!
förstår att du har svårt att njuta för man är ju halv, men försök för det är så värt det!
kraaaaamar

Therese sa...

Känner med dig, är själv likadan å gruvar för min vecka utan ungarna den 19-23 aug då jag åker till Riga med jobbet...
Men försök njuta av er tid, och ägna er åt varandra, och att bara vara, så kan ni ladda batterierna för att vara på topp när sötisarna väl kommer hem igen <3 KRAM KRAM

Fina Frun sa...

Åh, förstår att hjärtat värker av saknad :( Men tänk vilket äventyr för barnen att ha mormor och morfar för sig själva en hel vecka! De har säkert jättekul, så försök att ha det du med. Kram!

Therese sa...

Hi hi ja du när hösten kommer så tänker jag ofta på dig, då jag dricker mer te då :-D Munkte givetvis ;-D Önskar dig en fin dag hjärtat <3 KRAM

cecce sa...

Jag förstår dig!! Tycker du var modig som vågade skicka iväg dem och jag är säker på att de växer i förtroendet! Du ska se att du får hem glada barn som har haft det fantastiskt och bra på alla sätt och vis hos mormor!!

Kram Cecce

Therese sa...

Tack rara goa du, både för grattis å att du saknar mig lite <3 Hade ju varit ultimat om vi inte bodde så långt ifrån varandra, för som jag sa då vi träffades, du känns som en gammal vän, någon man bara kan "vara" med! Åhhh nu blev jag dessutom sjukt sugen på mongolisk grillbuffé *fniss* Vi får helt enkelt försöka planera in en date i Stockholm igen framledes :-D KRAM KRAM