fredag 16 augusti 2013

Skolstarten gick som en dans

 
Två glada barn på väg till första skoldagen 

Både Glenn och jag följde med till skolan igår. Båda barnen kändes trygga redan när vi kom dit.
Vi var med i två timmar innan vi lämnade dem. De fick vara kvar några timmar så att de även fick känna på att vara på fritids en stund. Även idag blir det en kort dag men på måndag kör vi heldag. 

Elliots öra såg fint ut hos läkaren häromdagen. Så skönt! Nu hoppas vi att han ska slippa problem med sina öron, för nu har det varit tillräckligt med trassel tycker jag. 

Jag jobbar halvdag idag och sen sticker jag en tur till Ikea. En hylla ska köpas till Tuvas rum och så är jag lite sugen på att göra om i hallen så vi får se om det blir något mer inköp kanske. 

Önskar dig en trevlig helg! ❤ 



9 kommentarer:

Emelie sa...

God morgon vännen!
Vad härligt att barnen kepsar trivas och att det går så lätt. Det är ju en fördel att dom har varandra <3

Skönt att öronen ser bra ut nu, hemskt när dom krånglar. dom snygga badmössorna gjorde nog sitt.

kram

Evelina sa...

Skönt att första skoldagen gick bra, Simon börjar på måndag, spännande!KRAM

Therese sa...

Så skönt att det gått så bra! Man vet ju aldrig... så skönt! :-D Å kul med ikea, blir lite avis... här vankas minigolf när vi gjort helg från dagis och jobb. KRAM KRAM <3

Fröken M sa...

Första skoldagen - jösses, nu är dom inga småttingar längre !! :)
Jag hoppas ni får en riktigt mysig helg !! KRAM

Maria sa...

Skönt att allt har gått bra med skolan.
Stora barn nu ;)
Roligt med ett besök på Ikea. Hittade du något roligt?
Ha nu en fin helg vännen.

kram kram

Johanna - Mamma till Leija sa...

Härligt att det gick bra både i skolan & hos läkaren! Hoppas ni hade en trevlig shoppingtur på IKEA!
Kram

Jenny sa...

Kul med skolan. Här börjar de på tisdag och min dotter börjar ettan. Ska bli kul att höra vad hon tycker. Länge sedan jag var på Ikea...och Gekås åxå för den delen ;) kram

Fina Frun sa...

Vad härligt att skolstarten gick bra! Här i gbg börjar de på måndag/tisdag.

frida sa...

aaawe alltid spännande när det e första dagen=)