onsdag 21 augusti 2013

Otur

 
Älskade lilla loppan när hon var hos mormor
 
I måndags var det två mycket trötta barn jag hämtade på fritids. Efter sex veckors ledighet var det klart tufft att behöva vara på skola/fritids en hel dag. Båda var arga för att de inte fick följa med en kompis hem och de skrek och grät båda två. Hur som helst så hade det gått bra förutom att Tuva hade haft otur. Först hade hon fått en gunga i huvudet och sen hade hon fått en reva av en sax på hakan. Igår när jag hämtade berättade hon att hon hade fått sand i ögonen. Så nu hoppas jag att hon har haft sin beskärda del av otur.
 
Idag ska de få följa med kompisen ovan hem istället. De har valt att hoppa över fotbollen idag så jag hämtar dem hos kompisen och så kör vi direkt därifrån till brottningen. Sen blir de hem och äta lite kvällsmat och duscha innan det är dags för sängen.
 
Glenn har varit borta inatt och jag hade en väldig tur som vaknade av mig själv i morse. Min telefon hade nämligen dött inatt. Är det fler som har en I-phone 5 som tycker att batteriet är helt kasst?
Jag måste ladda den flera gånger varje dag och det är så irriterande.
 
Igår kväll fick jag mig ett gott skratt. När jag kom in till Elliot för att stoppa om honom ligger han och asgarvar i sömnen! Han lät så härlig att jag var tvungen att filma honom. Det var ju helt mörkt i rummet så det syns inget på filmen men jag fick i alla fall fångat hans härliga skratt.
 
Önskar dig en fin dag!



 

7 kommentarer:

Therese sa...

Men stackars Tuva! Hoppas hon klarar sig från otur ett tag fram över nu.
Min man har en iphone 5 och han klagar alltid över den. I natt dog hans telefon också...han försov sig en timme :(
Ha en härlig dag!
Kram

Popprinsessan sa...

Ja, nu börjar det där pusslet igen! Tycker redan att vi halkade efter direkt när det var föräldramöte direkt i måndags och sedan satte simmet igång igår. Idag är första dagen då jag skulle kunna komma på banan men då vaknade jag upp med nackspärr så nu blir det akut besök hos sjukgymnast istället..
Hoppas att du får ihop dagen!
Kram vännen!

Fröken M sa...

Jadu, nu är man mitt i "ekorrhjulet" igen och det känns som om det var "evigheter" sedan man hade semester.
Men egentligen gör det mig inte så mycket - jag GILLAR vardagen.
Jag ska bara försöka få lite me rutin på det hela så jag hinner med allt jag vill göra...
:)
KRAM

Maria sa...

Stackars Tuva :(
Får hoppas att hon har sluppit allt som heter otur idag!!
Mitt batteri är inte heller speciellt bra, ska vara glad om telefonen är igång tills kvällen. Lite smått irriterande faktiskt..

kram kram

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar. sa...

Vilken otur hon haft, men som sagt nu borde hon ju klara sig ett tag :).

Ja nu snurrar ekorrhjulet på i en faslig fart. Det gäller att hålla sig fast så man inte trillar ur... :)

Kramar

cecce sa...

Känner igen det där med gråt över utebliven lek:-)
Never ending story de flesta dagar tycker jag:-)

Absolut! iPhone 5:s batteri är kasst. Man får ladda ofta! Alltför ofta!

Kram Cecce

Johanna - Mamma till Leija sa...

Så mycket otur... Trist med kass batteri! :(
Kram