söndag 11 augusti 2013

Nu är jag hel igen


Mina älskade små troll är hemma och jag känner mig hel igen!

Förra söndagen när jag gråtande gick ut från flygplatsen sa jag till Glenn att jag aldrig mer kommer skicka iväg barnen ensamma. Men det första barnen sa idag när vi satte oss i bilen var att de ville åka igen nästa år! Mamman får helt enkelt bara bita ihop och släppa iväg sina älsklingar.

Mormor tyckte nog det var tufft att släppa hem barnen igen efter en vecka. Det var nämligen en gråtande mamma jag fick i telefonen när barnen gick ombord på planet i Stockholm. Jag är så oerhört tacksam för att mamma och pappa vill och orkar ta sig an barnen så här. Jag tillbringade själv delar av sommarloven hos min mormor och morfar när jag var liten och det är minnen som jag för alltid kommer bära med mig i mitt hjärta.

Känslan när vi fick se barnen genom glasdörrarna när de kom gående ifrån planet går inte att beskriva. När vi sen äntligen fick krama om dem så blev jag alldeles varm i kroppen. Som vi har saknat dem! Glenn och jag har haft en mysig vecka tillsammans men det har hela tiden känts att vi har saknat något.

Nu ska Glenn och barnen vara lediga i tre dagar och på torsdag är det dags för skolstart. Jag kommer jobba måndag till onsdag men kommer vara med i skolan på torsdag. På fredag är det skola och sen ska barnen få vara några timmar på fritids för från och med nästa måndag drar vardagen igång för fullt igen för oss och då blir det hela dagar på skola och fritids.

Redan den här veckan kör fotbollsträningen igång för båda och veckan efter är det brottningen som startar igen. Sen är det Musiklekis och simskolan som också kommer dra igång. Ja vi är som sagt snart i full gång med vardagen här igen. Men jag klagar inte, jag är så tacksam för att vi båda har ett jobb att gå till. Dessutom ska jag inte sticka under stol med att jag tycker det är lite mysigt nu när hösten börjar smyga sig på lite och man kan tända lite ljus och mysa med en kopp te under en filt. 
Vi har ju trots allt haft den bästa sommaren på länge, länge här i Sverige.




10 kommentarer:

Maria sa...

Så skönt att de små fina liven är hemma igen!
Här tänds det redan ljus om kvällarna, mysigt nu när det är regnigt och mörkt ute.
Jag gilla hösten & hoppas på en riktigt fin sådan.

kram kram

Fröken L sa...

hej sötis <3

försår att lyckan var stor när du/ni fick hem era små igen..

kramkram

Fröken M sa...

HÄRLIGT att ha hela, familjen samlad igen !! Jag skulle gärna gå på fab men som vanligt finns det andra "hål" att stoppa pengarna i...
Förra hösten var det bröllop, och nu sparar vi till ett nytt "bo" ;)
KRAM

Therese sa...

Så skönt att dina finisar är hemma igen <3 Kan tro att det var skönt när de kom gående emot er... Men de har säkert, precis som du skriver, många fina minnen från sitt äventyr! Å ja, i morse vaknade jag före klockan, utvilad! SÅ SKÖNT. Sova är en lyx jag gillar ;-D KRAM KRAM

Jenny sa...

Ja denna sommaren har givit mig styrka och det kommer bli mysigt med höst. Underbart när årstiderna är årstider :)
Kram

Popprinsessan sa...

Härligt att känna sig hel igen! Och vad härligt att barnen vill göra det igen, det innebär ju verkligen att de haft det bra!

Här har vi några dagars ledighet kvar innan allt drar igång på måndag. Fattar inte hur vi ska komma i säng i tid på söndag..

Kram fina vän!

Martina sa...

Fint att få längta ibland också :-)

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar. sa...

Förstår att det måste vara en helt underbar känsla att träffa barnen igen. Men det är ju en otrolig förmån för både er och barnen att de kan få åka iväg så där.

Ha det så bra vännen! Kramar

Johanna - Mamma till Leija sa...

Underbart att ha dom hemma igen! Ja, nu é det full rulle igen med allt...
Kram

Helen.HUSnrNIO sa...

Underbara barn!