söndag 18 augusti 2013

Ja det var den helgen det



Besöket på Ikea resulterade i en ny tv-bänk, en hylla till Tuva och en byrå till hallen. Jag var mäkta stolt över mig själv när jag kom hem med alla fem tunga kartonger som jag helt själv hade först baxat upp på vagnen och sen in i bilen. Tyvärr var toppen på byrån skadad så Ikea har lovat att skicka en ny sån. Det kommer bilder på hallen sen när jag har fått ihop byrån för det blev ganska så annorlunda där nu.

Helgen har bjudit på konstigt väder, middag med fina vänner, skruvande och flyttande av möbler, städning och tvätt. Vi har även hunnit med att köpa gympakläder och skor till barnen.
 I morgon drar vardagen igång på allvar för oss med långa dagar på fritids/skola för barnen. På tisdag ska Glenn på tjänsteresa och han kommer inte hem igen först på onsdag kväll vilket betyder att jag själv får försöka få ihop onsdagen med lämning, hämtning, fotbollsträning och brottning. Men det ska nog gå det också!


6 kommentarer:

Johanna - Mamma till Leija sa...

Kul med IKEA & ommöblering! Låter som en fin helg!
Kram

Maria sa...

Fin tv-bänk!
Ska bli spännande att få se bilder på hallen sen :)
Ja, nu är vardagen igång på allvar igen, även om min höst ser lite annorlunda ut helt plötsligt.
Ha en fin vecka vännen.

kram kram

Fröken M sa...

Ni har det så fint !!
Visst är det märkligt att helgerna går så mycket fortare än veckans andra dagar... ;)
Den här helgen gick dessutom så fort att jag inte ens "hann" ta ett glas vin ?!
Men men, det får jag väl ta igen nästa helg - med råge. ( dvs TVÅ glas ! )
Kram

Jenny sa...

Du löser det Tina :)
Härligt att få lite nytt i hemmet. Fin tvbänk.
Kram!!

Popprinsessan sa...

Fint! Ska bli spännande att se fler bilder av de andra inköpen sedan ;-)
Kram

Helen.HUSnrNIO sa...

Vi har också den och jag är fortfarande supernöjd.
Dock syns ju dammet som tusan och den är lite svår att torka av damm ifrån (eller är det jag som har dålig städteknik och inga bra hjälpmedel) men superfin är den!