tisdag 27 augusti 2013

Det gör lite ont i mammahjärtat

 
 
I stort sett varje dag när jag har hämtat barnen på fritids så har Elliot lekt ensam. Det känns inte riktigt som att han har hittat någon att hänga med. Det är ju kompisar där som kommer ifrån samma dagis och till och med en kompis som bor på gatan hemma men det känns som att de alla har någon annan att vara med. När jag frågar Elliot säger han bara att alla redan har någon att leka med.
Jag försöker få honom att fråga om han kan få vara med men han säger att det inte går. Jag vet att det inte har gått så lång tid än och att det alltid tar lite tid när allt är nytt men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det är lite jobbigt. Vi ska ge det lite tid till och sen får vi prata med personalen och höra hur de upplever det. Elliot har redan sagt en gång att han inte tycker det är roligt på fritids och det känns ju inte som någon bra start.
 


11 kommentarer:

Jenny sa...

Ja ta upp det med personalen tycker jag det är ju viktigtc att man trivs och känner sig som en i gruppen/gänget. Men det löser sig snart ska du se :)
Fest/träff i februari får de bli :)
Kram

Maria sa...

Stackars liten :(
Jag tycker att du ska ta det med personalen direkt, vänta inte!
Det är absolut inte meningen att någon ska behöva leka själv, det är personalens uppgift att se till!
På S skola & fritids pratar de nästan varje dag om just detta. Just den här punkten är de VÄLDIGT NOGA med på "vår" skola, vilket känns jätte skönt.
Alla barnen försöker att tänka på detta och frågar om han/hon som går själv vill vara med och leka osv.

Så vänta inte vännen, säg till!

Många kramar

Meekatt sa...

Åh, jag vet precis känslan. Första dagen på Fritids hade Alice kissat ner sig... Hon hade inte vågat fråga efter toaletten. Hon känner en del av barnen men det är inte "som vanligt" säger hon. Mammahjärtat går i bitar lite. Men vi får ge det en vecka till! På personalen! Jag är på som en hök och tvingar dem till gruppaktiviteter så att "alla kommer med". Fri lek kan de ha resten av terminen!

Stor kram!

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Jag tycker du ska gå på magkänslan och prata med personalen! Saga hade problem i början men när vi pratade med fröknarna blev det genast bättre <3

Kramar!

Fröken M sa...

Åh, det gör så ont i hjärtat att läsa !! Fina fina Elliot ! Jag håller tummar och tår för att det ska lösa sig snart för alla behöver en bästis att hänga med !! KRAM

Carolina sa...

Åh, jag förstår din känsla helt och hållet - Oliver har det också lite jobbigt, han har kompisar och så som han leker med men han vill inte riktigt bli lämnad där utan vill att jag skall vara med... mammahjärtat värker! KRAM

Mette sa...

Jag tycker absolut du ska ta det med personalen.
I storebrors klass var det likadant.
Men allt eftersom de börjar lära känna varandra så brukar (oftast) killar börja leka i grupp.

Hör av dig om du vill prata. Mitt öra är ditt! ;-)

Kram och kärlek
<3 <3 <3

Fina Frun sa...

Aj, aj då... förstår att det värker i hjärtat :( Jag hoppas verkligen det blir bättre för lillplutten. Men jag tycker att ni skall agera direkt, för det är så lätt att komma in i en ond cirkel... kram!

Therese sa...

Åhhh det kniper i hjärtat av att läsa detta, hoppas innerligt att det ger sig och han snart leker och stojar med vänner <3 Här har Luran lätt för att leka å få kompisar, medan Bogge är lite mer tillbakadragen, men på dagis å här på gatan hänger han numer med, skönt! Har stukat foten så nu sitter jag nerbäddad i soffan med en kopp te å surfar å slötittar på TV, så tråkigt att vara själv en hel vecka om kvällarna... Men som tur är rör det sig max om någon månad, då kan man stå ut. KRAM <3

Popprinsessan sa...

Ååå, ja det värker verkligen i hjärtat! Jag tycker som alla andra att du ska prata med personalen på en gång, innan alla hinner leka ihop sig.
Stor kram!

Johanna - Mamma till Leija sa...

Usch så tråkigt! Ja, prata med personalen & hoppas att det snart blir bättre!
Kram