torsdag 4 juli 2013

Sista dagen på dagis

 Stoppa tiden!

Hjälp! Tiden går för fort! Tycker verkligen inte det var så länge sen jag hade de här två krypandes runt benen. I morgon är det sista dagen för dem på dagis, i höst blir de skolbarn!

De har båda två blivit så stora på sista tiden. De växer på längden så att det knakar, vi byter ut kläder i en rasande fart här hemma. De är två starka individer som ger oss så mycket glädje och kärlek. De är verkligen våra mirakel och vi är så tacksamma för dem. Men jag måste erkänna att det svider lite i mammahjärtat att de har blivit så stora. Jag hinner ju inte med!

I morgon är det som sagt min sista dag innan semestern. Vi kommer jobba några timmar på förmiddagen sen bjuder jobbet på lunch på Wild West. En mycket generös gest som jag ser fram emot att få ta del av. Jag känner verkligen att jag har kommit in i gänget och jag trivs superbra. Idag fick jag skriva på ett nytt anställningsavtal och efter semestern har jag en anställning på 80%.

Efter lunchen åker jag och hämtar hem barnen ifrån dagis och eftersom de aldrig mer ska tillbaka dit måste jag se till att få med mig alla deras kläder hem. Sen är det full fart hem för att göra mig iordning för att gå på Gyllene Tider! Åh det är verkligen sommar! 
Vi ska gå tillsammans med Glenns jobb och först ska vi samlas allihopa och grilla lite innan vi tillsammans beger oss till konserten. Det blir nog helt klart en bra början på semestern.

 




6 kommentarer:

Jaana Ohranen sa...

Härligt med lite ledighet. Åh, vi har barn som lämnar förskolan för gott, och även det är lite sorgligt... Att säga adjö och hoppas på att få träffa barnen, och veta hur det går för dom. :)

Maria sa...

Vilken jätte fin Bild!!
Härligt med en anställning på 80%, grattis & härligt med semester!
Hälsa brodern min i morgon :)

kram kram

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar. sa...

Vilken underbar bild! Och jag vet precis hur du känner med att det går alldeles för fort. På ett sätt längtar man lite efter att de ska bli lite större, men samtidigt känns det jätte jobbigt att de bara blir större och större! :)

Sv: Vi vet inte riktigt hur länge vi stannar, men till början av nästa vecka kanske. Ja, det hade varit jätte mysigt att ses. Har pratat med både Nina och Maria om det, men vi har haft lite svårt att få till det. Men vi ses väl i alla fall i september på Fab Mamas?

Ha nu en ljuuuuvlig semester vännen!! :) Kramar

Johanna - Mamma till Leija sa...

Usch ja va tiden springer iväg! Men roligt för dom att börja skolan! Hoppas ni får trevligt på GT. Det é verkligen sommar!
KRAM

nockinocki sa...

Ja tiden rinner iväg. Skolbarn är stort på ett sätt..men fortfarande små på andra sätt...tack å liv ;)
Kram och jag önskar er en fin semester!

Therese sa...

Så härlig start på semestern du får! Låter toppen med lunch å så gyllene tider ikväll, skoj! Å GRATTIS till 80%! Lämnar massor av kramar till dig min FINA vän <3