tisdag 16 juli 2013

Semesterlunk

Elliot tillsammans med Ronja

Nu har även pappa Glenn gått på semester och vi njuter av att vara lediga tillsammans. I helgen hade vi två fantastiska dagar på Astrid Lindgrens värld. Får bli ett eget inlägg om det senare. 

Barnen kommer gå på simskola varje vardag nu i tre veckor framåt. Tyvärr visar inte vädret sig ifrån sin bästa sida så de fryser så de skakar när de kommer upp stackarna. Vi får hoppas att det blir några soliga dagar framöver. 

Jag har blivit genomförkyld och hostar så att jag nästan kräks. Fem i morse fick jag nog och gick upp och tog Cocillana vilket resulterade i att jag i alla fall fick sova några timmar men som vanligt när jag tar den medicinen så får jag dunderont i huvudet. Pest eller kolera... 


Igår eftermiddag var farmor och farfar snälla och passade barnen så att Glenn och jag kunde åka till Ge-Kås och handla lite presenter till barnen. I år är vi tråkiga så de kommer få en del mjuka paket i form av vinterkläder, regnkläder och underkläder. Självklart kommer de även få lite roliga saker också. 

Ikväll ska vi hem till ett par fina vänner på middag vilket jag ser fram emot. Men först ska barnen ha hem en kompis på några timmars lek och jag tänkte försöka ta mig till frisören för att göra något åt min hemska frisyr. 





9 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Jag är också sugen på en sväng till Gekås, men får inte med mig något sällskap och vill inte släpa med barnen..
Hoppas att det går bra på simskolan trots vädret.
Kram, kram!

Therese sa...

Låter inte bra att du är så förkyld, skickar massor av krya på kramar!!!! Även här så känns det lite snörvligt, men vet eg om det är allergi el förkylning eller en kombo. Blåser småspik å är kallt så vi klär på oss rejält och åker till stugan i dag. Där kan vi elda å mysa :-D KRAMAR <3

Tommy sa...

SV: Hej hjärtat! haha, haremsbyxorna är ju sååå snygga och så sköna!

Förlåt att det drar ut på tiden med fotograferingen, men just nu är det mycket! Dessutom har jag inte gått ut med att jag har fått sådan ledvärk i både handleder, axlar och fotleder :(

Hur har ni det i början av augusti?

Puss

Jenny sa...

Vädret är väl jättebra? Nu framåt ska de väl ändå vara fint :) Hoppas de slipper frysa iaf! Vill åxå till Gekås men får bli längre fram :)

Fnulan sa...

Verkar som att ni gör samma saker som oss =)
Massa kramar till dig vännen

Vero sa...

Vill också in på Ge-Kås i sommar. Få se om jag kan övertala "någon" att göra ett stopp nu under semestern...

jenny sa...

åhh ser framemot att läsa om ALV för det är vi lite sugna på nästa sommar!
kraaaam


ja, hoppas att vädret blir bättre så de små liven slipper hacka tänder vid poolkanten.

Therese sa...

Kikar in för att lämna en kram och önskar er en fortsatt fin helg, har jsut varit ut å dammsugit bilen, men då blåste bildörren igen och slog mig över knäet, så nu sitter jag här med linement på :-/ Surt! Vi som ska ut å åka båt i morgon, och vandra runt ulvön, hoppas det lägger sig tills dess... Massa kramar fina du <3

Johanna - Mamma till Leija sa...

Härligt att ni é lediga tillsammans nu! Blev sugen på Gekås nu när jag såg bilden, hehe! Ha nu en mysig semester!
Kramar