måndag 8 juli 2013

Liseberg, fina vänner och ångest

Igår när vi skulle köra in en sväng till stan stannade vi till hos våra grannar för att prata lite. De berättade då att de skulle åka till Liseberg och frågade om vi ville följa med. Eftersom barnen och jag har semester så tänkte vi att varför inte. Det gör ju inget om vi kommer hem sent. Och sent blev det, först vid midnatt var vi hemma igen efter en superrolig dag på Liseberg. 

Känslan när man ser sina barn så glada och lyckliga går inte att beskriva. Tuva som inte visar känslor så ofta skrattade så att hon kiknade flera gånger. Det är två tuffa barn vi har och de åkte både Lisebergsbanan och andra karuseller flera gånger om. Vi hade det jättetrevlig med grannarna och vi bestämde att vi ska försöka göra om detta innan Liseberg stänger för säsongen.

I lördags blev vi bjudna på grillat hos ett par nyfunna fina vänner som bor i Falkenberg. Även där hade vi en mycket trevlig kväll med massor av gott att äta och dricka.

Idag har barnen och jag haft vår första semesterdag tillsammans och den har tyvärr inte varit så bra som den hade kunnat vara. Jag har känt mig megastressad över smutsigt hus, en trädgård som behöver tas om hand, tvätt och andra måsten. Jag önskar verkligen att jag kunde släppa allt och bara njuta med mina barn men jag kan inte. På eftermiddagen efter att vi hade varit och storhandlat kom ångesten krypande och jag fick gå ner i källaren för att inte visa för barnen när jag hyperventilerade och tårarna sprutade. Jag får panik när jag inte känner att jag räcker till. Men nu är huset i alla fall i någorlunda ordning och Glenn klippte gräset när han kom hem. I morgon har jag lovat barnen att vi ska cykla till skolgården och leka, gå till skogen och leta svamp och åka och bada. Jag ska verkligen försöka släppa alla måsten i morgon och bara vara med barnen.



 

 

6 kommentarer:

Maria sa...

Vet att det inte är lätt att släppa alla måsten men det måste du göra!!
Här har dammsugaren stått framme flera dagar för golven har varit täckta med hundhår, men först idag tog jag tag i de hemska golven.
S sa till mig för några dagar sedan att jag gör ju inget annat än tråkiga saker....fick mig då en tankeställare.

Men jag vet precis hur du känner....

Roligt med Liseberg! S tjatar varje dag om att hon vill åka dit.
Var det mycket folk där i går.
Hur ser fredag ut för er, en liten dejt kanske?

kram kram

nockinocki sa...

Jadu varför är vi så funtade. Rätt som det är ...poff är barnen stora och hur roliga kommer barnen tycka att vi var...lite smuts i hörnen gör inget? Fast jag är likadan tyvärr :(

Kram till dig...ta de med ro! Ni har semester Tillsammans :))

Popprinsessan sa...

Du kanske kan kompromissa lite med dig själv? Ett varv med dammsugaren och sedan något kul med barnen. Tvätten på kvällen eller när barnen ändå ser på TV. Att du inte måste göra allt på samma dag. Fast jag förstår hur du känner det. Ibland måste man bara få bort alla de där stresskänslorna av måsten för att sedan kunna göra roliga saker. Hoppas att du hittar en lösning som funkar så att du mår bra!
Kram vännen!

Johanna - Mamma till Leija sa...

Så roligt med Liseberg! Och mysigt med vännerna! Trist att ångesten kommer sådär :/
Kram

Therese sa...

Älskade fina du, önskar så jag kunde ge dig en mega kram live, men du får en här i cyberspace.... Du är så go!!! Försök nu koppla bort måsten, å njut av nuet med barnen. Här packar jag för fullt, för i morgon åker vi för en natt på hotell och zoo, barnen ser så fram emot detta! KRAM KRAM

Fröken M sa...

Hihi... det dök upp lite "oväntade" utgifter här för ett par veckor sedan så egentligen borde vi kanske spara pengar istället för att åka på semester, men nu var ju resan redan köpt så vi "måste" ju åka ;)
På vägen till landvetter tänkte vi överraska V med ett dygn i göteborg så i morgon är det vår tur att gå på liseberg och frågan är vem som längtar mest ;)
Kram