torsdag 11 juli 2013

En liten utflykt och från vitt till turkost


De tidigare vita naglarna har idag bytts ut till turkosa och nu känns det mer som jag igen.

I morse efter frukost stack jag och barnen iväg till Helsingborg för att gå på Ikea. Barnen var i Småland medan jag shoppade loss under en timmes tid. Jag skulle inte ha så där jättemycket mer än två stycken Trofasthyllor till barnen (jag blir galen på Elliots allt Playmobil som ligger på golvet jämnt så nu kan han lägga det i backar istället) och lite ljus och två ramar.. När jag var färdig hämtade jag ut barnen som var nöjda efter att ha fått leka av sig lite, Tuva hade till och med hittat två nya vänner. Sen gick vi in på Väla för en liten tur in på Granit, som man ju bara måste besöka när man är där. Där köpte jag en liten sak som jag tänkte visa vid ett annat tillfälle. Sen blev det lunch på mattorget innan vi åkte hem igen. 
Eftersom det var strålande väder ute idag var det lugnt både på Ikea och Väla vilket var skönt. När vi hade kommit hem åkte vi ner till badet en liten stund så att barnen fick svalka av sig.

I morgon kommer en fin bloggvän hit med sin dotter och hälsar på och jag längtar!



 

6 kommentarer:

Fina Frun sa...

Men så snyggt!
Ha det så mysigt med bloggvännen :) kram!

Emelie sa...

Väldigt fina naglar <3
Låter som en lugn och härlig dag ju!
Mysigt med besök.Hoppas ni har en underbar dag tillsammans <3
Kram

Jenny sa...

Mysigt med bloggträff sådär =)

Popprinsessan sa...

Men ååå, hade gärna träffats. Men som sagt, nu har jag ju semester så jag hoppas vi får ihop en date!
Hoppas att ni har en mysig dag idag tillsammans med tjejerna ;-)
Kram vännen!

Johanna - Mamma till Leija sa...

En tripp till IKEA & Väla é aldrig fel! Hoppas du haft en trevlig dag med bloggvännen!
KRAM

Therese sa...

Låter som du har det bra vännen
Garvade stort då jag kikade in. Gissa hur mina naglar ser ut? Turkost glitter nagelack ;-) Kram